Мазуренко Олена Володимирівна
Номінація
|
Музичне мистецтво
|
Місце роботи
|
Васильківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8 Васильківської міської ради Київської області
|
Посада
|
Вчитель музичного мистецтва
|
Освіта
|
Український державний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 1997 рік
|
Самоосвіта
|
Курси підвищення фахової кваліфікації заступників директорів загальноосвітніх навчальних закладів із виховної роботи (додатково: вчителів музичного мистецтва), 2016 рік
|
Педагогічний стаж
|
18 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Звання
|
Старший учитель
|
Педагогічне кредо
|
Доки я живу,
Ревно нестиму красу, Змінюючись разом з часом. Фанатично люблячи музику, Я сольфеджую і співаю, Не лякаюсь труднощів, Сію добре, вічне, прекрасне. |
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
Для формування загальнокультурної компетентності учнів у процесі проведення уроків музичного мистецтва використовую ігрові технології, які є однією з унікальних форм навчання, що дозволяє зробити цікавою і захоплюючою роботу учнів не тільки на уроці, але й в позакласній роботі. Музично-дидактичні ігри – одна із цікавих форм інтерактивних технологій, які я постійно використовую на уроках. Такі ігри допомагають розвитку музичного сприйняття та музичних здібностей. Ігрова технологія «Торбинка запитань» допомагає дітям дати відповіді на поставлені запитання перед або після слухання твору та навчитися формулювати запитання самостійно. Застосовую інтерактивні форми роботи: колективно-групові (мозковий штурм, незакінчені речення, мікрофон, дерево рішень); роботу в мікрогрупах (парах, трійках), що дає можливість учням приймати рішення, навчати і допомагати однокласникам.
Проектні технології я спрямовую на організацію самостійної діяльності учнів для досягнення конкретного практичного результату.
Улюблена форма виконання вокальних творів моїми вихованцями – це драматизація пісні. Я пропоную учням у процесі виконання пісні змоделювати ситуацію, програти сюжет відповідно до ролей.
Інтелектуальна діяльність допомагає розвивати інтелектуальні та творчі здібності школярів. Цьому сприяють музичні творчі завдання, а саме: складання музичних казок до змісту уроку, створення ілюстрації до музичного твору, підбір музичного супроводу до казкового сюжету, емоційний відгук на музичний твір та відображення своїх почуттів на папері із застосуванням сугестивних технологій.
Для активізації пізнавальної діяльності учнів використовую різноманітні форми проведення уроків музичного мистецтва: урок-вікторина, урок-концерт, урок-дискусія, урок-подорож, урок-музичний квест.
Однією із форм комунікації учитель-учень є картка мандрівника, що допомагає у оцінюванні роботи учня на уроці.
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
Я – музика, що у дитячих душах лине …
Навколо мене безмежний світ, а я у цьому світі несу Добре, Вічне і Прекрасне. Мене цікавить багато речей, але найбільш цікавить людина: її душа, її вчинки, тому що я – Учитель. Мабуть, немає сьогодні жодної людини, яку необхідно було б переконувати в тому, що вчителем може бути далеко не кожна людина.
Колись фантасти пророкували людству ХХІ століття як час грандіозних змін. І ось воно – ХХІ століття – і вже не фантастика, а час стрімких нововведень, приголомшливих змін, перебудови всього світу. В епоху потужних комп’ютерно-інформаційних потоків, стандартизації свідомості виникає нагальна потреба у вихованні освіченої людини, яка вміє жити у новому просторі і застосовувати свою унікальну самобутність, свої здібності і талант. Мої учні також жителі нового століття, і спілкування наше починається із самого звичайного уроку. А можливо мій урок не зовсім звичайний?
… Різнобарвно кружляє на вулиці падолист. Раптом вітер похапцем підхопив кучері берізки, і … замерехтіло осіннє золото у повітрі … А в класі тиша. Учні, затамувавши подих, слухають музику Вічності – музику Й. С. Баха. На кожному дитячому обличчі – емоції, зосередженість на своїх думках … Лунає останній акорд … Я посміхаюсь своїм вихованцям і запитую: «Чи не є геніальною ця музика?» … І відчуваю себе щасливою, тому що бачу плоди своєї праці: дитячу зацікавленість музикою, естетичну насолоду та позитивні емоції під час виконання улюбленого музичного твору. Діти такі різні, але всі об’єднанні одним бажанням – поринути у Світ музики, тому мої вихованці з нетерпінням чекають уроків музичного мистецтва.
Чи складно бути вчителем музичного мистецтва? У деякій мірі так. Адже складність музично-педагогічної діяльності полягає в тому, що вона за обсягом професійних завдань поєднує в собі щонайменше три спеціальності – загальнопедагогічну, музично-педагогічну зі своєю специфікою та виконавську. Але якщо ти любиш мистецтво, постійно удосконалюєш свою майстерність, працюєш над розвитком творчих здібностей, то все, що робиш разом із вихованцями, стає цікавим і захоплюючим. І вже не відчуваєш грані між собою і дітьми: ми одне ціле. Досліджуємо, спостерігаємо, насолоджуємося, граємо, сміємося, слухаємо, плачемо. І ось я вже бачу захоплені іскорки в зацікавлених очах своїх першокласників, помічаю майстерність під час співу у п’ятикласників, задоволення від високої оцінки за виконаний музичний проект у семикласника.
Та все ж головним є те, що саме на уроках музичного мистецтва мої учні роблять великі відкриття в першу чергу в собі самому. Справжню місію музики влучно висловив великий джазовий піаніст Білл Еванс: «Музика повинна збагачувати душу, вона повинна вчити духовності, відкриваючи людині ту частину себе, яка не могла бути виявлена іншим чином. Через мистецтво можна відкрити незвідані глибини своєї душі, про існування яких ви ніколи не підозрювали. Ось це справжня місія музичного мистецтва».
У моїй професії в ХХІ столітті змінилося багато чого. Підручники стали електронними, з’являються електронні журнали, інтерактивні дошки. Домашні роботи можна не писати, а друкувати на принтері. Оцінки та розклад уроків учні та їхні батьки можуть побачити на шкільному сайті. Але я – Учитель, і це незмінно. І музика, красу якої я несу учням, також вічна.
Древній мислитель Піфагор говорив: «З усіх мистецтв учитель – Музика. Вона сприймається серцями в усі віки!» Тому керуючись цим висловом, я несу найкраще дітям, адже сучасні учні – це майбутнє української нації з її культурою спадщиною. І від учителя залежить, з якими серцями підуть учні у доросле життя.
- Посилання на персональний Інтернет-ресурс pani-Olena.at.ua
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу http://vasylkiv-school8.edukit.kiev.ua/, http://www.xn--80aamewp7k6b.com.ua/karta-sajtu-2/naukovo-metodychna-robota/profesijni-konkursy/vseukrayinskyj-konkurs-uchytel-roku/
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=M_4D94kKnYY&t=441s
- Посилання на конкурсне випробування "Проект" https://www.youtube.com/watch?v=5TM5xoWHO8Y
- Посилання на конкурсне випробування "Урок" https://www.youtube.com/watch?v=AbxjTFnKKwg
- Посилання на конкурсне випробування "Практична" https://www.youtube.com/watch?v=jFsmFMnUPoE