• A-
    A+

Карачун Тетяна Василівна

Номінація
Музичне мистецтво
Місце роботи
Комунальний заклад «Лисичанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 8 Лисичанської міської ради Луганської області»
Посада
Вчитель музичного мистецтва
Освіта
Луганський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка, 2006 рік
Самоосвіта
 
Курси підвищення кваліфікації вчителів «Музичного мистецтва», спеціальність Музичне мистецтво, 2014 рік.
Курси підвищення кваліфікації за категорією «керівники гуртків», 2014 рік.
Курси підвищення кваліфікації учителів образотворчого мистецтва, художньої культури та інтегрованого курсу «Мистецтво»
Педагогічний стаж
29 років
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст І категорії
Звання
-
Педагогічне кредо
Відкрити у кожній дитині душу творця, дати їй змогу пробудитися і розквітнути!


Технології, методи та форми, що використовуються в навчально-виховному процесі

Розвивати творчість – означає виховувати у дітей інтерес до знань, виявляти їхні нахили, самостійність у навчанні. Учень добре вчиться лише тоді, коли він переживає успіх, хоча б невеликий.

Тому головним завданням вчителя я вважаю пробудити чи розвинути в дитині творчість, допомогти учневі знайти себе в житті, за словами Ф. М. Достоєвського, «відкрити в собі людину».

У розв’язані задач творчого розвитку учнів велику користь приносять сучасні технічні засоби і новітні технології, такі, наприклад, як комп’ютер і засоби мультимедіа. Впровадження технічних засобів в освітню сферу стало особливо актуальним у наші дні.

На уроках музичного мистецтва застосовую сучасні інформаційні технології: мультимедійні навчальні програми з музичного мистецтва і художньої культури, електронні музичні енциклопедії, сучасні універсальні енциклопедії Кирила і Мефодія, ресурси глобальної мережі Інтернет.

Застосування ІКТ на уроках музичного мистецтва сприяє всебічному і гармонійному розвитку особистості дитини, насамперед розвитку її творчих здібностей та дозволяє:

  • підвищувати продуктивність уроку;
  • підвищувати якість рівня використання наочності на уроці;
  • об’єктивно та своєчасно проводити контроль та підбиття підсумків;
  • залучити учнів до створення творчих робіт;
  • підвищувати пошук інформації з найрізноманітніших джерел;
  • розвивати самостійне мислення.

Інтеграція музичного мистецтва та комп’ютерних технологій дозволила мені зробити уроки більш цікавими, якісними, яскравими, візуальними, творчими.

Комп’ютер перестає бути джерелом інформації, а стає організатором навчально-пізнавальної діяльності школярів.

Позитивні моменти роботи учнів з комп’ютером:

  • підвищення інтересу й загальної мотивації навчання завдяки новим формам роботи і причетності до пріоритетного напряму науково-технічного прогресу;
  • індивідуальність навчання: кожен працює в режимі, який його задовольняє;
  • об’єктивність контролювання;
  • суттєва активізація навчання завдяки найширшому використанню привабливих і швидкозмінних форм подання інформації, змагання учнів з машиною та самих з собою, прагнення отримати вищу оцінку;
  • розширення інформаційного і тестового «репертуарів»; посилення доступу учнів до «банків інформації», можливість оперативно отримувати необхідні дані у достатньому обсязі.

Використання комп’ютерних технологій допомагає мені збагатити навчальний кабінет мистецтва змістовними матеріалами на електронних носіях, систематизувати методичний та дидактичний фонд кабінету.

Працюючи над розвитком творчих здібностей учнів, на уроках музичного мистецтва я використовую різні методи, що є актуальними в системі мистецької освіти: метод розповіді та бесіди, метод наочності, ігровий метод, метод порівняння і зіставлення, метод узагальнення, метод «зруйнування», метод «емоційного заряду», метод художньо-педагогічної драматургії, метод забігання наперед і повернення до вивченого матеріалу.

У своїй роботі застосовую різні форми навчання: індивідуальну роботу, роботу в групах, колективну роботу, роботу в парах.

Працюючи за інноваційними технологіями, особливу увагу я намагаюсь приділяти інтерактивному навчанню. Використовую інтерактивні форми навчання: «Мікрофон», «Ланцюжок», «Коло», «Аукціон», «Мозковий штурм», «Гронування», «Чистий аркуш», «Дерево знань», «Асоціативний кущ», «Навчаючи – вчуся».

«Мозковий штурм» – це ефективний метод колективного обговорення, пошук рішень шляхом вільного висловлювання думок учасників. Шляхом «мозкового штурму» всього за декілька хвилин можна отримати десятки ідей. На уроці називаю тему дискусії і запрошую учнів взяти участь в її обговоренні шляхом «штурму».

Я намагаюся уникати «закритих» питань, на які можна однозначно відповісти «так» чи «ні», ставлю запитання закриті, які починаються з «як», «чому», заохочую учнів висловлювати свої ідеї, почуття.

Робота в малих групах корисна для формування навичок участі в дискусії. Більшості учнів легше висловитися в невеличкій групі, до того ж цей метод дає можливість заощадити час, бо відповідає потребам вислуховувати кожну дитину у великій групі.

«Навчаючи – вчуся». Цей метод надає учням можливість взяти участь у навчанні та передачі своїх знань іншим.

Метод «Прес» використовую у випадках, коли виникають суперечливі думки з певної проблеми і потрібно зайняти й аргументувати чітко визначену позицію щодо суспільної проблеми, яка обговорюється.

Для розвитку навичок пильно споглядати картини, вміння занурюватися у музичний твір і уявляти художній образ твору, відчувати епоху написання твору, на уроках музики та художньої культури використовую дискусію.

Важливою ознакою даної технології є відсутність додаткової інформації про авторів творів, час їх створення та художні засоби. За допомогою фасилітованої дискусії учні точніше відчувають настрій, вчаться самостійно інтерпретувати мистецькі твори, удосконалюють і збагачують словниковий запас. Отже, маю можливість формувати у школярів поліхудожній образ світу.

У ході інтерактивного навчання учні вчаться робити вибір, шукати і аналізувати інформацію, захищати свою точку зору, добирати найбільш переконливі аргументи. При цьому навчальний процес відбувається за умов постійної, активної взаємодії всіх учнів, вони обмінюються думками, ідеями, пропозиціями.

Інтерактивні методи навчання сприяють формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співпраці та більш високому рівню засвоєння матеріалу учнями.

Автопортрет «Я педагог і особистість»

Я вчу дітей музики, цій неповторній феї, яка завжди поривається від сірого, приземленого у високість.

Учитель – це покликання, тому кожен щирий педагог добре розуміється на своїй справі, залюблений у неї. Він артист, художник, творець, який дає потужні крила своїм вихованцям. Учителем, як і поетом, не можна стати, ним потрібно народитися.

З висоти своїх років розумію, що сучасному вчителеві, як ніколи, крім знання предмета, необхідне знання життя. Тоді тебе розумітимуть діти, адже для них ти будеш відкривати «мудрості людської глибину».

А ще вчитель повинен мати ніжну та замріяну душу, бо до молоді не підійдеш з прокрустовою міркою. Молоде покоління – нестримне, гарячкове, уперте, з прагненням «пізнать до краю радощі земні». Розумна наука йому ніколи не завадить.

Я постійно пам’ятаю, що на мене дивляться молоді очі, тому основними питаннями мого вчительського життя стали: щоденне інтелектуальне зростання, духовне збагачення, моральне й фізичне оновлення; поповнення, поглиблення, удосконалення своїх знань.

Діти люблять вродливих учителів, та хочу уточнити: дітям здаються гарними розумні вчителі, інакше кажучи, знаючі, талановиті, добрі, справедливі.

Своєю педагогічною дорогою я йду вже двадцять дев’ять років. Довга дорога – і довга пам’ять. Не завжди її можна намалювати рожевими фарбами, але учительська пам’ять зберігає файли тільки хороших моментів.

Я стала майстром своєї справи тільки тому, що працювала в хорошому педагогічному колективі, де можуть порадити і допомогти, де я можу повчитися в старших колег. Зі слухняної учениці, закоханої в музику, я виросла до творчого педагога. Навчалася в школі, де зараз працюю, тут отримувала знання і моя донька, котра зараз є студенткою факультету іноземних мов. Нині зі мною в цій школі творчі однодумці, тому не страждаю від самотності.

Не забуваю бути чуйною дочкою й турботливою мамою. Життя пульсує, наповнене турботами, радощами й творчим натхненням.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux