• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

Горячева Катерина Михайлівна

Номінація
Музичне мистецтво
Місце роботи
Костянтинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Мар’їнської районної ради Донецької області
Посада
Вчитель музичного мистецтва, художньої культури, керівник гуртків
Освіта
Бердянський державний педагогічний університет, 2015 рік
Самоосвіта
Відвідання майстер-класів:
Масол Л. М. «Технологія фасилітованої дискусії», Надолінської Т. В. «Мультимедійні технології, як фактор розвитку креативності педагогів-музикантів в умовах вищої професійної і додаткової освіти»
Педагогічний стаж
19 років
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст першої категорії
Звання
-
Педагогічне кредо
«Вчительська праця – це щоденна творчість і мистецтво» (В. О. Сухомлинський)


Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі

Музичне мистецтво здатне підвищити емоційний тонус людини, зняти стомлення, психічне напруження, підвищити працездатність, активізувати інтелектуальну діяльність, створити сприятливе тло для оптимального пристосування індивіда до умов навколишнього середовища, атмосферу психологічного комфорту.

Особливо актуальним це є для учнів шкіл Донеччини, які потребують психологічної та моральної допомоги, бо переживають ціннісну кризу, характерними ознаками якої є масова зневіра й «цинізм виживання».

Мною адаптовано до шкільної практики та апробовано викладання музичного мистецтва з елементами музикотерапії (за М. Алексеєвої, М. Гузєвої, І. Лисенкової, О. Вознесенської, Т. Мірошніченко).

Застосовую такі методи й прийоми, як «Самоаналіз», «Мій настрій», метою яких є діагностика емоційного стану особистості; прийоми: «Кросворд», «Головоломка», «Чайнворд», «Ритмічні вправи», «Цікаве коло», «Ребус», які сприяють формуванню пізнавального інтересу, підводять до теми та закріплюють вже існуючі знання. Так як улюбленою формою діяльності учнівської молоді залишається гра, у якій легше долаються психологічні бар’єри, впроваджую на уроках музичного мистецтва дидактичні ігри, роботу в парах, групову роботу у вигляді спільного проекту, що вимагає від учнів ініціативності, творчого підходу й цілеспрямованості.

Для того, щоб під час навчання активізувати увагу учнів, зняти напруження та підняти настрій, пропоную учням ритмічні вправи. Використання образно-ігрових рухів допомагає розкриттю і сприйняттю засобів музичної виразності, музичної характеристики того чи іншого образу, позитивно впливає на загальний фізичний стан і водночас сприяє розвитку творчих здібностей школярів.

Важливим резервом у стабілізації емоційного стану є вдосконалення дихання, тому перед розучуванням пісні я завжди вдаюсь до методики виконання дихальних вправ, які розвивають вміння учнів фіксувати свій емоційний стан.

Під час розучування пісні прагну активізувати внутрішній слух дитини, який сприяє виробленню чистоти інтонування та спокійного, а не крикливого співу, формуванню навичок чистого інтонування мелодії пісні, виробленню уміння під час співу чути і себе, і однокласників. Така форма роботи дозволяє вирівнювати навіть так званих «гудошників».

Враховуючи психолого-педагогічні особливості учнів початкової школи, під час гурткової роботи намагаюся створювати гармонійне музичне середовище, змінюючи форми роботи та види музичної діяльності школярів. Пропоную маленьким музикантам бути організаторами ігор та розваг на заняттях гуртка. Це не тільки дозволяє в ігровій формі закріпити музичний матеріал, розширити музичний кругозір дітей, а найголовніше – створює ситуацію успіху.

Я переконана, що виконання учнями запропонованих мною вправ та форм роботи, створює позитивну атмосферу, сприяє гарному настрою, стимулює фантазію, зменшує емоційне напруження в емоціогенних ситуаціях, знімає стомлення. У результаті, людина стає здатною глибше проникати у таємниці оточення і вчиться адекватно сприймати емоційний стан і поведінку інших людей.

Автопортрет «Я – педагог і особистість»

У світі все зумовлено ... Всевишній розпорядився одним дати сильні руки і характер, хоробре серце, і вони стали опорою своїй Батьківщині. Іншим дав натхнення і вклав в руки пензель і фарби, зробивши їх художниками. Когось нагородив музичним слухом, подарував артистичні здібності, відкрив світ психології. А ось учителю розпорядився дати все: і пензлі з фарбами, і пісню душі, і хоробре серце, і терпіння, і знання людей! А головне – можливість і прагнення пізнавати, вчитися і вчити інших.

Бути вчителем – це мати усі переваги, усі найбільш позитивні особистісні якості. Адже вчитель вчить дітей, які потім стають художниками, поетами, музикантами і просто хорошими людьми.

Я працюю в школі вже 19 років. Тепер я розумію, що не тільки люблю ділитися своїми знаннями та майстерністю з учнями, а й сама дуже люблю вчитися! Жоден мій день не схожий на день вчорашній. Постійний пошук чогось нового, цікавого – це і є доля педагога, моя доля!

Школа – це те місце, де ти повинен завжди бути готовим до нового. Потрібно завжди залишатися цікавим для учнів, бути генератором ідей, вічним двигуном. Бути вчителем – це постійно бути у пошуку якоїсь цікавої справи. Бути вчителем – це поспішати жити! Жити мріями своїх учнів, горіти їх ідеями. Саме діти змушують бути молодим душею і ніколи не втомлюватися від праці.

Професія «вчитель» була, є і буде однією з найбільш потрібних і складних професій. Бо це не просто спеціальність – це спосіб життя! Від того, як я буду думати, жити, дихати, говорити, залежить майбутнє моїх учнів, а значить, і моєї Батьківщини.

Впевнена, що педагогічної майстерності недостатньо, якщо вчитель позбавлений таких рис характеру, як любов до дітей, повага до їхньої особистої гідності, добропорядність, висока працездатність, витримка, спокій і цілеспрямованість.

Педагогічна майстерність – це не тільки мій інтелектуальний вантаж, але й моє світобачення, моє світосприйняття. «Умій зрозуміти психологічні якості інших людей, і тоді ти зрозумієш, що представляє собою їхній внутрішній світ», – писав Лопе де Вега. Я хочу до цих слів ще додати: «Умій зрозуміти і пізнати світ».

Принципи своєї роботи я би сформулювала у вигляді чотирьох «золотих правил», «категоричних імперативів» для педагога.

Перше правило – пам’ятай, що будь-який учень це – індивідуальність, у чомусь талант.

Друге правило – вчи так, щоб учневі було цікаво, веди урок так, щоб діти не йшли на нього, а бігли.

Третє – створи ситуацію успіху для кожного учня, дай можливість проявити себе у творчості.

І, зрештою, вчи так, щоб знання стали у нагоді в майбутньому, щоб не соромно було за того, кого ти виховав!

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux