Воловнік Зоряна Петрівна
Номінація
|
Інформатика
|
Місце роботи
|
Комунальний заклад навчально-виховний комплекс «Великобірківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - гімназія ім. Степана Балея» Тернопільського району Тернопільської області
|
Посада
|
Вчитель інформатики
|
Освіта
|
Тернопільський державний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2001рік
|
Самоосвіта
|
Курси «Вивчаємо LearningApps. Створення інтерактивних вправ», «Мистецтво презентацій», «Тестові технології за допомогою Google-форм», «Сервіси Google у професійній діяльності вчителя», «Основи інформаційної безпеки» (платформа масових відкритих онлайн-курсів Prometheus), «Блог – сучасний інструмент вчителя», 2014, 2015, 2016 рік.
Практичний тренінг «Тренди в освіті. Інструменти ІКТ сучасного педагога» (Центр нової освіти), 2016 рік. Вебінар «Новітні технології: веб-квест з інформатики», 2015 рік. Курси підвищення кваліфікації вчителів інформатики при Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти, 2014 рік |
Педагогічний стаж
|
15 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст другої категорії
|
Звання
|
-
|
Педагогічне кредо
|
Не звужуй життя до уроку, а урок розширюй до життя
|
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
ХХІ століття ставить нові вимоги перед людством, окреслює нові тенденції, що впливають на всі сфери життєдіяльності людини і суспільства. У Концепції «Нова українська школа» чітко окреслено ключові компетентності, потрібні учневі для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці – як особистості, громадянина-патріота, фахівця. Тому сьогодні перед вчителем постає завдання виховати особистість, здатну до життєтворчої діяльності. Вважаю головним завданням навчити учнів вчитися, набувати знання упродовж життя, формувати в них мобільність, конкурентоздатність, уміння інтегруватись у динамічне суспільство, презентувати себе на ринку праці, формуючи ключові життєві компетентності. Сформовані життєві компетентності – це саме ті крила, які надають можливість вільного польоту випускникові в бурхливому вирії подій сьогодення.
Для формування цих навичок в своїй педагогічній діяльності використовую наступні технології навчання:
- технологія традиційного навчання,
- технологія проблемного навчання,
- технологія змішаного навчання,
- ігрові технології навчання,
- технологія особистісно орієнтованого навчання,
- проектна технологія,
- технологія розвитку критичного мислення.
Використання мережевих технологій та сервісів веб 2.0 дають можливість мені організовувати навчальний процес незалежно від часу і місця. Застосування цих технологій у навчанні сприяє отриманню більш високого рівня навичок та компетентностей учня.
Особливо ефективними при вивченні інформатики вважаю саме проектні технології, використання яких дозволяє формувати у дітей креативне мислення, уміння вирішувати проблеми, співпрацювати, працювати в команді, уміння брати відповідальність на себе. Одними із найцікавіших проектів, реалізованих моїми учнями, є проект «Українські письменники» (продукт - сайт «Цікаво про письменників» https://goo.gl/deSQRU), проект «Замки України» (продукт роботи над проектом – інтерактивна карта https://goo.gl/G2pH0v), проект «Екологічні проблеми рідного краю», проект «Новорічна іграшка своїми руками» (продукт ̶ спільна презентація https://goo.gl/jIeKKg ).
Одним із напрямків розвитку життєвих компетентностей учнів є реалізація міжпредметних зв’язків на уроках інформатики. Зокрема, написання алгоритмів та програм для розв’язання задач з інших предметів. Процес розвитку обчислювальної техніки ми з учнями прослідковуємо у тісному зв’язку з історією розвитку суспільства, досліджуючи об’єктивні причини появи того чи іншого пристрою (наявність потреби в ньому і відповідної технічної бази).
Особливої уваги потребує мотиваційний компонент уміння самостійно вчитися. Наприклад, у 5 класі під час вивчення теми «Додавання малюнків із файлу до текстового документу» скорочено розповідаю оповідання О’Генрі «Останній листок». Звертаю увагу, що завдяки намальованому на мурі листку, одужала важко хвора дівчина. Таким чином учні роблять висновок, що інколи малюнок може відіграти дуже важливе значення в житті людини.
Щоб спонукати учнів займатися інформатикою, створюю на уроці творчу атмосферу, проводжу дидактичні ігри «Пін-понг», «Пантоміма», «Знайди слово», роботу з сигнальними картками «Світлофор», кросворди, ребуси, квести. Для створення ігрових навчальних завдань використовую також сайт http://learningapps.org/. Такі вправи підвищують інтерес учнів до навчання, сприяють поглибленню знань, тренують пам’ять. Складаю проблемні задачі, що максимально наближені до реального життя.
Для формування оцінки рівня сформованості ключових компетентностей використовую інтерактивні технології, які ґрунтуються на діалозі, моделюванні ситуації вибору, вільному обміні думками тощо. Саме інтерактивні методи («мікрофон», «позначка», «сенкан», «незакінчене речення», «асоціативний кущ» тощо) дають змогу під час проведення уроків створити таке навчальне середовище, в якому формується соціальна компетентність, розвивається світогляд, зв’язне мовлення, характер дитини. Навчально-виховний процес організовую так, що учні мають змогу вчитися співпрацювати в парах, групах, формувати свої власні ідеї та думки, навчаються критично мислити, сперечатися на задану тему. Корисне все, що примусить дитину «зрозуміти ® запам’ятати ® засвоїти ® вміти застосувати ® стати компетентною».
Для організації контролю засвоєння теми використовую тести, створені мною за допомогою google-форм із встановленим додатком Flubaroo та на сайті OnlineTestPad.
На сьогоднішній день Інтернет є найпотужнішим ресурсом навчання. Власний блог ( http://ticherinformatyky.blogspot.com/) я використовую для розміщення методичних та дидактичних матеріалів, для роботи з проектами, для роботи з обдарованими дітьми, публікації результатів роботи учнів.
Щороку мої учні є переможцями олімпіад з інформатики та інформаційних технологій, беруть участь у конкурсі «Бобер», в проекті «Година коду». Цього року мої вихованці взяли участь в онлайн-конкурсі «Цифрова грамотність та безпека в Інтернеті», в заході «Європейський тиждень коду», організованому STEM-центром «Цифрові ерудити» при Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка.
З вересня цього року працюю волонтером Національної волонтерської мережі клубів кодування для дітей 9-11 років.
Найбільшим результатом для мене, як для вчителя, є сформована особистість учня, яка реалізовує себе в житті, яка з легкістю створює своє майбутнє і пов’язує його з цифровим світом
- Посилання на персональний Інтернет-ресурс http://ticherinformatyky.blogspot.com/
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу http://ticherinformatyky.blogspot.com/2017/03/2017.html
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=KyMiNBlptyg&t=614s