Буряк Олена Володимирівна
Номінація
|
Інформатика
|
Місце роботи
|
Бехтерська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Бехтерської сільської ради Голопристанського району Херсонської області
|
Посада
|
Вчитель фізики та інформатики
|
Освіта
|
Херсонський державний університет, 2011 рік
|
Самоосвіта
|
Школа молодого класного керівника з теми: «Місце і роль класного керівника у виховній системі класу», 2014 рік.
Курс «Навчання з технологіями (основи)», сертифікат Microsoft, 2015 рік. Спецкурс «Технологія створення та управління персональним блогом вчителя», 2015 рік. Спецкурс «Методика викладання навчального курсу «Інформатика» в початковій школі», 2015 рік. Курси підвищення кваліфікації на базі Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти», 2015 рік |
Педагогічний стаж
|
5 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Звання
|
Старший учитель
|
Педагогічне кредо
|
Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей – талант, вміння їх вирощувати – мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини!
|
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
Використання нових інформаційних технологій у навчально-виховному процесі значною мірою дозволяє реалізувати переорієнтацію навчання з інформативної форми на розвиток особистості дитини, здійснення індивідуально-диференційованого підходу в навчанні та, відповідно, забезпечує ефективність оцінювання навчальних досягнень учнів.
Інформатика – саме той предмет, де найбільш вдало можна використовувати різні методи, підходи та інструменти навчання. Навчання учнів перетворюється в захоплюючу діяльність і після закінчення школи дає їм можливість стати успішними, самодостатніми особистостями, здатними жити і працювати в безперервно змінному світі.
Моя самоосвітня тема – «Використання сучасних педагогічних технологій на уроках інформатики для розвитку пізнавального інтересу учнів та їх творчих здібностей».
У своїй роботі я застосовую:
- ігрові технології;
- інтерактивне навчання;
- проблемне навчання;
- особистісно орієнтоване навчання;
- групове навчання;
- метод проектів.
Практика застосування ігрових технологій показує, що крім позитивних результатів дана технологія містить і ряд негативних аспектів. Тому я використовую не урок-гру, а ігрові ситуації, які дозволяють підвищити інтерес учнів до предмету, зробити уроки різноманітними, більш цікавими; вносить різноманітність в навчально-виховний процес та підвищує активність, навіть пасивних, учнів на уроках. У якості актуалізації використовую анаграми, ігри та інтерактивні вправи «Склади слово», «Морський бій», «Слово – речення – запитання – відповідь», «Знайди помилку», «Хто більше», «Вилучи зайве», «Так – ні», «Найрозумніший». Продовжую використовувати рефлексію на початку і в кінці уроку та фізкультхвилинки як у звичному вигляді, так і в електронному. Поступово ускладнюючи, задаю різноманітні домашні завдання. Найкращі результати дали малюнки на теми: «Комп’ютери майбутнього», «Розумний дім», «Роботи»; розв’язування та складання кросвордів, ребусів, загадок, казок, віршів, оповідань, шарад; складання сенканів.
Найбільшу увагу приділяю індивідуальній і колективній (парна, групова) формам роботи, що сприяє диференціації навчання (діти відрізняються своїми задатками, а навчити треба всіх). Застосовую наступні інтерактивні вправи: «Мікрофон», «Незакінчені речення», «Мозковий штурм», «Навчаючи, вчуся», «Коло ідей», «Термінологічний диктант», «Пошук інформації», «Крісло автора», різні види тестових завдань. Детально зупинюся на двох останніх методах:
«Крісло автора»
Метод несе в собі реалізацію підвищення самооцінки учнів.
Організація роботи: поступаюся місцем педагога у класі на користь учня, який іде виголошувати доповідь (реферат, замітку та ін.). Учень, перебуваючи на місці вчителя, відчуває себе гідним високої посади. Це підвищує не тільки самооцінку, а й бажання покращувати свої знання.
«Пошук інформації»
Даний метод застосовую, якщо потрібно пожвавити сухий, найчастіше нецікавий матеріал. Суть його в тім, що відбувається командний пошук інформації, що доповнює вже наявну (теоретичні відомості та домашнє завдання) з наступними відповідями на питання. Для груп розробляю питання, відповіді на які можна знайти в підручниках, роздатковому матеріалі, документах тощо. Завжди визначаю час, протягом якого потрібно проаналізувати інформацію й знайти відповіді на питання.
Така діяльність сприяє розвитку в учнів таких умінь як:
- працювати в колективі;
- аналізувати результати своєї діяльності;
- учитися;
- створює позитивну емоційну атмосферу в роботі.
У впровадженні інтерактивних методів існує низка типових проблем, з якими стикається велика кількість учнів. Головною проблемою вважаю те, що учень часто не має власної думки, а якщо й має, то боїться висловлювати її вголос, на весь клас.
Часто школярі не вміють слухати інших, об'єктивно оцінювати думки однокласників, приймати виважені рішення. Учні не готові у процесі обговорення змінювати свою думку, йти на компроміс. Дітям важко бути мобільними, змінювати обстановку, методи роботи. Нерідко тут виникають труднощі й у малих групах: лідери намагаються «тягнути» групу, а більш слабкі учні відразу стають пасивними.
Значне місце у моїй роботі займає використання проблемного навчанняв навчально-виховному процесі. При вивченні тем з основ програмування використовую задачі-малюнки, задачі-софізми, творчі задачі, уроки у формі проблемного семінару.
Щоб зацікавити учнів використовую такі уроки, як урок-телепередача, урок-усний журнал, урок-конференція, урок-подорож, які розвивають уміння висловлювати власні думки і вислухати думку іншого, формують навички, необхідні для життєвого й професійного вибору.
Щорічно я беру участь у підготовці та проведенні позакласних заходів:
- конкурс стінгазет «Подорож країною Інформатика»;
- предметні загальношкільні лінійки;
- олімпіади з інформатики та інформаційних технологій.
Велику увагу приділяю роботі з обдарованими дітьми. Як результат мої учні призери районних олімпіад з ІКТ, фізики, з астрономії, конкурсу «Користувач ПК» та учасники й призери конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН.
Постійно займаюся самоосвітньою діяльністю у наступних напрямках:
- вивчення досвіду своїх колег;
- вивчення наукової, методичної та педагогічної літератури;
- науково-дослідницька робота за моєю проблемою;
- участь у засіданні шкільного та районного методичного об’єднання.
Науково-методичне забезпечення навчання здійснюю за такими напрямками:
1. Впровадження інноваційних та інтерактивних технологій.
2. Застосування у навчально-виховному процесі Інтернет-ресурсів, готових дидактично орієнтованих програмних засобів навчання, основних компонентів інформаційного середовища тощо.
3. Розробляння та впровадження власних інформаційних продуктів як програмних засобів навчання: електронних підручників, тестів, міні-підручників, мультимедійних презентацій, комп’ютерних графічних об’єктів тощо.
4. Здійснення моніторингу, діагностування, електронного тестування тощо.
Звичайно, я не претендую на оригінальність методів зацікавлення учнів. Всі вони давно відомі, деякі навіть призабуті. Але якщо поскребти по наших рідних педагогічних засіках, дечим здивувати, активізувати, привернути увагу майже кожного учня ми точно зможемо. Та й самі зацікавимось і навчимось чогось нового. І навчимо своїх учнів.
Викладання – це мистецтво, а не ремесло, у цьому самий корінь учительської справи… вічно винаходити, вимагати, удосконалюватися – от єдиний можливий курс сучасного вчителя. (М. А. Рибникова)
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
Доля зорі на небо сипала,
Розкладала великі й малі.
Я щаслива, що доля вчителя
Випала саме мені.
Я вчитель... Безліч разів з гордістю повторюю цю фразу! Але хто такий учитель? Професіонал, який володіє предметом і методикою його викладання? Людина, яка знайшла ключ від дитячих сердець? Так, але цих двох умов недостатньо. Треба любити свою роботу, як би не пафосно звучали ці слова, любити дітей та свій предмет. Потрібно бути вчителем і особистістю одночасно, бути Людиною з великої літери.
Вчитель – це особлива людина. Він і мрійник, але він і реаліст, тому що бачить перед собою щодня і щороку дітей, які дуже різні і впливають на його педагогічні цілі. Поєднання такої омріяності і реалістичності є запорукою якісної освіти, доступної для кожної дитини.
Переді мною ніколи не стояло питання, ким бути. З дитинства мріяла, що буду вчителем, незважаючи на те, що знала, наскільки буде нелегким цей шлях. Свою педагогічну діяльність розпочала у стінах рідної школи, де працюю і сьогодні. Головне для мене – не порушити свої моральні принципи і йти по життю своєю дорогою. До кожної справи маю власний підхід. Те, що хочу бачити в людях, намагаюсь розвивати в собі.
Мої уроки відкриті для всіх і завжди. Уроки будую так, щоб підтримувати стійкий інтерес до предмету, навчальну активність, бажання створити й пізнавати нове.
Кожен день моєї праці – неповторний, його неможливо до кінця передбачити і спланувати. Спільно з дітьми проживаю і переживаю все, що відбувається щодня у школі, поєднуючи воєдино творчість у підготовці до уроків і позакласну роботу з фізики та інформатики. Аналізуючи свою роботу, розумію, що з одного боку знаю достатньо, а з іншого – ще багато чому належить навчитися. Я до цього готова, бо люблю свою професію. Щоб вчити, потрібно постійно вчитися самій.
Без успіху учнів не буває успіху в учителя. Як вчитель, я зацікавлена в тому, щоб мої учні знайшли для себе цікаву справу, прагну розкрити їх здібності, нахили, інтереси. Найбільшою винагородою для себе вважаю досягнення своїх учнів. Результати роботи вчителя помітні не одразу, але всі знають, що саме вчитель колись навчив лікаря, програміста, інженера, навіть простого тракториста. Учити важко, інколи, піднімаючись сходами професійного зросту, так хочеться, щоб поруч був ліфт, який швидко підніме вгору без проблем і перешкод. Та вчитель ніколи не шукає легких шляхів для себе: віддаючи все найкраще дітям, сам досягає нової висоти.
Учитель – це не професія, це моє покликання, це моя книга життя, яку пишу кожного дня, яка неможлива без допитливих, творчих, зацікавлених учнів – майбутнього нашої держави
- Посилання на персональний Інтернет-ресурс buryakelena1988.blogspot.com
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу http://buryakelena1988.blogspot.com/2017/03/blog-post.html
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу https://www.youtube.com/watch?v=6_dWA6zH7qU&feature=youtu.be
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=MgxvAPhYV9M