• A-
    A+

Букач Антоніна Василівна

Номінація
Інформатика
Місце роботи
Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 18 Білоцерківської міської ради Київської області
Посада
Вчитель інформатики
Освіта
Херсонський державний педагогічний університет, 2000 рік
Самоосвіта
Курси навчання за програмами Intel «Навчання для майбутнього» (версія 10.1), «Базовые сервисы Google для образования», 2014 рік
Педагогічний стаж
15 років
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст вищої категорії
Звання
Учитель-методист
Педагогічне кредо
«Сервіси не вивчають, у них працюють» Є. Патаракін


Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі

Під час уроків використовую особистісно-орієнтовані, розвивальні, ігрові, модульні, інтерактивні, проектні, з розвитку критичного мислення,  технології змішаного навчання, застосовую методи «перевернутого» навчання, демонстрації навчального матеріалу в спеціальних відеофрагментах із записом екрана вчителя, які публікуються на відповідному учительському каналі, узагальнення навчальних матеріалів у віртуальній класній кімнаті Classroom, де учні можуть отримати завдання, ознайомитись із теоретичним матеріалом,  отримати зворотний зв’язок, допомогу та консультацію від учителя, дізнатись оцінку, задати запитання, поспілкуватись із однокласниками, організувати власну діяльність за допомогою системи нагадування. Велику увагу приділяю практичним завданням, які формують цифрові життєві навички відповідно до індивідуальних потреб учнів і, водночас, мають чітку зрозумілу структуру й алгоритм виконання. З метою розвитку системного підходу до вивчення теоретичного матеріалу, активізації візуального сприйняття інформації використовую метод інтелект-карт. Практикую ведення електронних зошитів онлайн. Використовую формуюче оцінювання, групові форми роботи з метою організації спільної діяльності.


Автопортрет «Я – педагог і особистість»

Сьогодення  цікавий, технічно розвинений час. Я  педагог і актуальність моєї роботи щодо розвитку ІТ-креативності в учнів підказало сьогодення, адже все навколо швидко змінюється: ґаджети, ресурси та саме життя…

На все не вистачає часу, учні сприймають інформацію і навчаються по-новому. Вчитель же має досвід, знання й розуміння учнівських потреб для забезпечення ефективного навчального процесу.

Що і як може змінити вчитель? Задля того, аби змінити щось навколо - потрібно починати зміни і намагатись змінюватись самому!

«Як би мені хотілось навчатись?»  питання, з якого починаю підготовку до кожного заняття, адже учні мають такі ж відчуття, як і всі ми. Поставивши себе на місце учня, намагаюся зробити процес навчання максимально комфортним й ефективним.

Методом спроб і помилок обрала для забезпечення сучасних потреб учнів інструмент Classroom, який входить до системи Google Suit for Education, дозволяє отримати доступ до навчальних матеріалів з будь-якої точки доступу до Інтернету, усе в одному місці, без паперів і з відеоінструкціями.

З початком 2016/2017 н.р. вдалося перенести навчальний процес для всіх класів, у яких викладаю, до цього віртуального навчального середовища. Наразі таких класів 18! Організація навчання в такому середовищі надає для вчителя такі можливості: зібрати всі учнівські роботи в одному місці й зберегти на Диску Google для подальшої перевірки; індивідуалізувати навчання за рахунок контролю стану виконання завдань учнями, бачити, хто увійшов до системи, на скільки відсотків зробив роботу, яку відповідь надав на поставлене питання; відкрити роботу кожного учня; модернізувати її: сформувати загальну відомість, яку підтримує навчальне середовище, із оцінками за кожне завдання; додати до створеної таблиці Google формули для обчислення підсумкових, тематичних оцінок; роздрукувати; переглянути список запланованих робіт у календарі; відкривати учнівські роботи для перевірки з будь-якого пристрою й підключення до мережі Інтернет.

Зараз учням підручник читати вже не цікаво, тому доводиться проявляти власну ІТ-креативність використовувати елементи «перевернутого» навчання й задавати додому завдання в середовищі Classroom так, аби учні отримали можливість ознайомитись із навчальним матеріалом у зручних для них умовах. Для цього використовую додаток TesTeach, який дозволяє об’єднати будь-які мультимедійні й освітні ресурси в одній сторінці у вигляді плиток, надає доступ до матеріалів з будь-якого ґаджета й підключення. Учням цікаво не тільки читати навчальний матеріал, а й переглядати відео й виконувати інтерактивні вправи онлайн для перевірки знань.

Важливого значення для забезпечення ефективного навчального процесу набуває формуюче оцінювання, яке дозволяє не тільки отримати зворотний зв’язок від учнів, а й зрозуміти, як проходить процес навчання, що потрібно змінити, удосконалити, визначити, як допомогти учневі в навчанні. Як приклад, застосовую опитувальники типу особистості, визначення цифрових життєвих потреб учнів, виконання завдань на уроці, властивостей продуктів навчання (сайтів, електронних зошитів й інших ресурсів, які створюють учні під час уроків).

Для забезпечення ефективного виконання робіт пропоную учням спеціальні завдання, де можна проявити свою особистість, які можуть бути використані для забезпечення реальних життєвих потреб. Учні створюють онлайн-колекції відповідно до власних інтересів (спорт, мандрівки, домашні улюбленці, кулінарія, історія), сайти-портфоліо для публікації власних робіт, ведуть блоги, створюють онлайн-зошити і працюють у них, що набагато підвищує відсоток запам’ятовування учнями теоретичних відомостей, збільшує зацікавленість процесом навчання. Пропоную дітям використовувати технологію інтелект-карт, яка за рахунок ефективної візуалізації дозволяє не тільки гарно запам’ятовувати великі обсяги інформації, а також планувати, розв’язувати задачі, презентувати ідеї.

Я намагаюся навчити дітей не просто бавитися через ґаджети, а вчу створювати й підтримувати онлайн-проекти для забезпечення потреб власного життя. Наприклад, створювати відео, підтримувати власний канал.

Для демонстрації можливостей розвитку ІТ-креативності  показую учням піраміду цифрової поведінки, наголошуючи на тому, що на сучасному етапі розвитку інформаційних технологій не достатньо лише читати інформацію, «лайкати» й коментувати, потрібно вміти створювати власний контент, координувати чужі проекти, адже саме модерація дозволяє розвивати цифрову відповідальність, критично мислити й взаємодіяти з іншими.

Саме таким цифровим життєвим навичкам я і намагаюся навчити учнів, аби вони могли не тільки проявляти себе в мережі Інтернет, а знали б ризики, уміли убезпечити себе, несли відповідальність за власні цифрові відбитки, знали цифрові права, проявляли цифровий емоційний інтелект.

А все це у свою чергу  потреба часу!

І формування ІТ-креативності я вбачаю у вмінні застосувати новий підхід до звичайних речей, враховуючи навички цифрової поведінки з метою розвитку основних цифрових життєвих навичок!

А для реалізації завдань вершини піраміди й навчанню «Модерації» даю учням завдання на взаємодію, спільне редагування ресурсів. Наприклад, вправа «Моє цифрове життя» на групову взаємодію й аналіз власного досвіду використання цифрових ресурсів.

Робота над проблемою дає ефективний результат: учні не тільки вміють створювати різноманітні онлайн-ресурси, а й навчаються критично мислити, співпрацювати в команді, отримують підготовку до майбутньої діяльності.

Так, робота учня Шкапи Антона цього року здобула перемогу на обласному етапі конкурсу-захисту робіт учнів-членів МАН. Працюючи над проблемою «Використання додатків Android для забезпечення особливих потреб учнів», Антон навчився за допомогою синтезаторів мовлення смартфонів виступати й спілкуватися з однолітками, адже має суттєві вади мовлення – заїкання.

Усе це  дозволяє мені з упевненістю сказати, що я сформувала власну авторську систему, яка проявляється не тільки в навчальному процесі з учнями, а й у взаємодії, поширенні досвіду, навчанні колег. Адже учитель інформатики має не тільки бажати змін, а й допомагати змінювати світ уже сьогодні.

Так, я є автором двох дистанційних курсів «Сервіси Google у професійній діяльності вчителя», «Сервіси Google у професійній діяльності заступника директора» та активно підтримую їх. Курси мають гриф МОН та більше 900 випускників  це колеги, які навчились у власній педагогічній діяльності використовувати додатки Google. Зараз триває навчання 1100 учасників з усієї України.

Активно модерую 6 онлайн-спільнот, де ділюся досвідом, проводжу консультації.

І найбільша моя гордість  канал YouTube  величезна потреба сьогодення, де в мене є можливість поділитися досвідом через систему онлайн-консультацій за допомогою прямих ефірів YouTube, опублікувати навчальні відео, які користуються попитом згідно з даними аналітики YouTube.

Я активно поширюю власні напрацювання, публікую матеріали на персональному сайті-портфоліо, який є інтегратором усієї моєї онлайн-діяльності. І роблю це не тільки через онлайн-видання, а й традиційні фахові видання: газету «Інформатика», журнали «Методист», «Школа», «Сучасна школа», «Заступник директора», видаю власні навчальні й методичні посібники.

Публікуючи власний автопортрет у сучасному цифровому світі, використала б такі теги: лідер, тьютор, модератор, відеоблогер, GEG, GSuit, Classroom, комунікабельна, щира, позитивна!

Намагаюся розвинути у собі такі якості сучасного педагога, як ініціативність, цілеспрямованість, прагнення до підвищення професійного рівня, любов до дітей, розвинений емоційний інтелект, гнучкість, комунікабельність, надійність, прагнення розвиватися, творчий підхід до пошуку способів виконання поставлених завдань; уміння злагоджено працювати в команді; хороші організаторські здібності; високу мотивацію змінити українську освіту на краще.

І говорячи, що бажаю змінювати світ на краще, підтверджую слова ділом!

За підтримки й ініціативи Google Україна подорожую, проводжу майстер-класи й тренінги в рамках програми «Цифрового перетворення України» для різних категорій користувачів: учнів, студентів, учителів, викладачів вищих навчальних закладів, управлінців різних рівнів.

Упевнена, що ділячись досвідом, закликаючи до співпраці колег, розвиваючи ІТ-креативність власну й оточуючих, зможу досягнути мети  комфортного і продуктивного життя в наш технократичний час

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux