Територія гендерної рівності та уваги до освітнього простору – кейс Дніпровського училища будівництва
Для Дніпровського вищого професійного училища будівництва типово, коли дівчата навчаються на електрогазозварниць, столярок, монтажниць гіпсокартону чи слюсарок. Так само хлопців охоче навчають на кухарів чи кондитерів. Серед самих учнів при цьому не виникає жодного дискомфорту. Директорка закладу Валентина Яблонська стверджує, що останні роки серед профтехів утворюється середовище гендерної рівності в підготовці учнів за різними професіями. Тож кожен вступник обирає цікаву, перспективну для себе професію без упереджень.
«Коли я тільки почала працювати в закладі профтехосвіти, в суспільстві переважало багато стереотипів щодо того, які професії є жіночими, а які – чоловічими. Зараз такі упередження ще існують, але їх помітно меншає. Коли вже стала директоркою, то вирішила, що в моєму закладі буде така собі територія рівності. Звісно, ми не ігноруємо вимоги медичного законодавства, але якщо протипоказань немає та умови праці дозволяють дівчині чи хлопцю здобути омріяну професію – ми усіляко підтримуємо їх на цьому шляху», – пояснила Валентина Яблонська.
Зараз у закладі навчається 350 учнів, ще 4 дорослих проходять курсову підготовку. Для того, щоб привернути увагу фахівців, які вже працюють, або тих, хто хоче змінити професію і пройти перенавчання, кілька років тому в училищі почали активно оновлювати матеріально-технічну базу.
Нині в Дніпровському вищому професійному училищі будівництва працює 3 навчально-практичних центри:
- «СантехЛюкс» – для сантехніків;
- «Ceresit» – для малярів, штукатурів, лицювальників-плиточників, монтажників систем утеплення будівель (створено за підтримки МОН та «Хенкель Баутехнік (Україна)»);
- «Knauf» для монтажників гіпсокартонних конструкцій (створено за підтримки «Кнауф Маркетинг»).
Один із навчально-практичних центрів – для сантехніків – був створений у межах українсько-швейцарського проєкту між МОН, Швейцарською Конфедерацією та «Геберіт Інтернешнл Сейлз АГ». Проєкт стартував у 2014 році. Тоді Дніпровське училище стало одним із 6 профтехів, які відібрали для пілотування проєкту. Крім оновлення майданчиків для практики, для закладу створили нові програми підготовки сантехніків, розробили навчальні підручники та робочі зошити. Педагоги, які викладають за цією професією, змогли пройти підвищення кваліфікації та стажування.
«Коли я зрозуміла, що без нового обладнання ми не зможемо привернути увагу вступників чи залучати для перенавчання дорослих, почала розглядати варіанти участі в міжнародних програмах. Для нас це означало залучення додаткових ресурсів, але така активність потребувала часових витрат на оформлення заявок та інших документів. Оскільки для нашого колективу це був новий досвід, усе довелося опановувати з нуля. Зараз можу сказати, що всі наші центри створені за підтримки бізнесу, а це показник того, що ми гарно навчалися використовувати можливості державно-приватного партнерства», – пояснила директорка училища Валентина Яблонська.
Окрім нового обладнання в майстернях, у закладі створено комфортну інфраструктуру. Наприклад, там є їдальня, тренажерний зал, а також гуртожиток, де учні можуть безкоштовно проживати весь період навчання.
Оскільки вже під час навчання учні отримують якісну практику, рівень працевлаштування випускників становить 100%. Більшість із них працює на місцевих підприємствах на кшталт ТОВ «ЦСК-Інвест», ПрАТ СПМК-90, ТОВ «ТЕРА-Д».
Вступити на навчання до закладу можуть школярі після 9-го та 11-го класів. Для дорослих тут проводять перепідготовку чи підвищення кваліфікації — це курси з професій: електрогазозварник, сантехнік, монтажник гіпсокартонних конструкцій, штукатур, лицювальник-плиточник, маляр.
Звернутися до адміністрації закладу та отримати консультацію можна за номером (099) 035-59-77 (067) 258-71-64 або написати лист на адресу [email protected].
Сайт Дніпровського вищого професійного училища будівництва.
Довідково.
У 2019 році стартувала масштабна реформа професійно-технічної освіти. Результатом цих змін мають стати комфортні умови для навчання учнів, стимули для ефективної роботи педагогів та інструменти, які дозволять бізнесу впливати на політику підготовки кадрів у регіоні.
У межах реформи МОН співпрацює з програмою ЄС «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України». Її завданням є підвищення ефективності змін у профосвіті та модернізація інфраструктури. Програма EU4Skills працює на національному рівні та в 7 пілотних областях: Вінницькій, Полтавській, Запорізькій, Рівненській, Львівській, Миколаївській та Чернівецькій.