Європейська стратегія для Дунайського регіону (ЄСДР)
Європейська стратегія для Дунайського регіону (ЄСДР) є однією з чотирьох макрорегіональних стратегій ЄС. У географічному плані Стратегія охоплює 14 країн, зокрема 9 країн-членів ЄС (Німеччина, Болгарія, Хорватія, Австрія, Угорщина, Словаччина, Чеська Республіка, Румунія, Словенія) та 5 асоційованих країн (Боснія та Герцеговина, Сербія, Чорногорія, Молдова та Україна). Структура ЄСДР складається із 12 тематичних напрямів, кожний з яких координується двома країнами-членами ЄСДР.
Ключовими завданнями ЄСДР є зміцнення міжнародних зв’язків, залучення політичної уваги до необхідності розвитку Дунаю як регіону з потужним потенціалом, посилення співробітництва між органами влади на всіх рівнях для подолання економічної та соціальної нерівності країн у регіоні.
У 2020 році Міністерство освіти і науки України уклало партнерську Угоду із Федеральним Міністерством з питань праці, сім’ї та молоді Австрійської Республіки щодо спільної координації тематичного напряму 9 ЄСДР «Люди та навички». Таким чином Україна вперше стала країною співкоординатором одного з напрямів Дунайської стратегії.
Спільна робота над реалізацією пріоритету спрямуватиметься на просування комплексу заходів з метою підвищення рівня зайнятості, особливо серед молоді; якості освіти та її адаптації до потреб ринку праці; забезпечення інклюзивної освіти, професійної підготовки та рівних можливостей; а також розширення співпраці між університетами та бізнесом для посилення мобільності між секторами.
Відповідно до оновленого Плану дій ЄСДР діяльності тематичного напряму зосереджується на двох векторах, зокрема:
1-ий вектор: ринок праці і соціальна політика
Дія 1 - Посилення співпраці в сфері ринку праці
- Обмін досвідом, консультаціями та професійними навичками
- Підвищення якості професійно-технічної освіти
- Якісний перехід від навчання до працевлаштування
Дія 2 - Діджиталізація та інновації на ринку праці
- Розвиток навичок у сфері ІТ серед працездатного населення регіону
- Адаптація трудового законодавства країн регіону до залучення новітніх технологій
Дія 3 - Інтеграція вразливих груп суспільства до ринку праці - інклюзія
- Інклюзія та інтеграція вразливих груп населення та людей з інвалідністю до ринку праці
- Сприяння зменшенню кількості молодих людей, які не навчаються, не працюють або не проходять професійну підготовку
Дія 4 - Боротьба з бідністю та просування соціального залучення для всіх
- Доступ незаможним верствам населення до ринку праці
- Впровадження заходів щодо зменшення кількості людей на межі бідності
2-ий вектор: освіта та професійна підготовка
Дія 5 – Якість, актуальність та ефективність системи освіти
- Передбачення актуальних навичок для ринку праці в даний період
- Покращення якості професійно-технічної та виробничих спеціальностей, зокрема навчання без відриву від професійної діяльності (work-based learning)
- Підвищення привабливості освітніх спеціальностей
Дія 6 - Високоякісні знання, вміння та компетентність
- Орієнтація на підвищення рівня цифрової, математичної та медіа грамотності, знання іноземних мов
- Покращення обізнаності в сфері підприємництва
Дія 7 – Освіта протягом життя та освітня мобільність
- Співпраця та мобільність між закладами освіти
- Продовження стратегії навчання впродовж життя (lifelong learning) та навчання дорослих
- Визнання здобутої освіти та кваліфікації, впровадження Європейської системи кваліфікації (European Qualification Framework) та Національної системи кваліфікації (National Qualification Framework)
Дія 8 - Інклюзія в освіті, рівність прав, спільні цілі та сталий розвиток
- Рівність в правах на освіту різних соціальних груп
- Скорочення кількості учнів, що не здобули середню освіту
- Подолання гендерна нерівності в сфері освіти
- Розвиток критичного мислення, міжкультурних зв’язків, демократичних цінностей в сфері освіти
Контактна інформація Координаторів тематичного напряму 9 ЄСДР «Люди та навички»:
Австрія
|
Федеральне міністерство праці, сім’ї та молоді
|
Роланд Ханак, ([email protected])
|
Федеральне міністерство освіти, науки та досліджень
|
Юрген Щік, ([email protected])
|
|
Україна
|
Міністерство освіти та науки
|
Дар’я Бовкун ([email protected])
Вікторія Карбишева ([email protected])
|
Молдова
|
Міністерство охорони здоров’я, праці та соціального захисту
|
Анна Герганова, ([email protected])
|
Міністерство освіти, культури та досліджень
|
Людмила Павлов ([email protected])
|
Більше інформації та новин про реалізацію тематичного напряму 9 ЄСДР «Люди та навички» можна знайти на офіційному веб-сайті ЄСДР за посиланням тематичний напрям 9 "Люди та навички"
Приклади успішно реалізованих проєктів Пріоритетного напрямку 9