В Україні відновили 12 пошкоджених закладів освіти
12 пошкоджених ЗЗСО відновили в трьох регіонах України — на Чернігівщині, Київщині та Харківщині. Результати цього проєкту представили на презентації в Києві, під час якої міністр освіти і науки України Оксен Лісовий виступив зі вступним словом.
«Нині фактично кожну сьому школу в Україні пошкоджено внаслідок російських обстрілів чи окупації. Понад 200 шкіл зруйновані повністю, ще більше ніж 1600 — зазнали ушкоджень. Це призводить до того, що українські школярі втрачають доступ до очного навчання, а отже, до якісних знань та можливості активно розвивати мʼякі навички. Саме тому об’єднувати зусилля з партнерами задля відбудови цих закладів — надважливо, адже це про інвестиції в розвиток і освіту для дітей», — зазначив Оксен Лісовий, міністр освіти і науки України.
У сімох із 12 закладів освіти вже відновили очне навчання. Зокрема, очне навчання стартувало в Іванківській та Макарівській громадах Київської області й Мринській, Новобасанській, Ічнянській, Борзнянській громадах Чернігівської області, а також у Чернігові. Школи в Ізюмській, Роганській, Печенізькій, Балаклійській та Дергачівській громадах Харківської області продовжують працювати в змішаному форматі.
Заклади освіти відновили завдяки проєкту благодійного фонду «Сміливі», який реалізували в межах Шкільної ініціативи програми «U-LEAD з Європою» та за фінансової підтримки Служби зовнішньої політики Європейської комісії (FPI EU).
«Ми працюємо в дуже непростій ситуації. Реакція ЄС на російську агресію була безпрецедентною, згуртованою, рішучою та негайною. В Україні ЄС тривалий час підтримував освітній сектор, однак російська агресія призвела до коригування наявної підтримки. ЄС сприяє відновленню освітніх закладів у постраждалих від війни громадах. І це, звісно, створює додаткові виклики», — прокоментував Хенрік Хітфельт, керівник відділу співробітництва Представництва ЄС в Україні.
Відбудову здійснювали за принципом «build back better»: окрім безпосереднього ремонту пошкоджень, поліпшили шкільні простори та облаштували інклюзивні зони. «Ми прагнули зробити школи кращими, ніж вони були до війни. Спільно з професійними будівельниками та нашою волонтерською спільнотою намагалися не тільки усунути пошкодження, але й модернізувати освітній простір і зробити його комфортнішим для учнів», — зауважив Віталій Селик, директор благодійного фонду «Сміливі».
Школи ремонтували та відбудовували професійні архітектори, будівельники та волонтери. До процесу відновлення також долучилися громади й місцеві жителі, а до ухвалення рішень щодо відбудови — учителі й учні.
Детальніше про проєкт.