«Учитель року»: атмосфера змагань дружня, але й вимоглива
У Миколаєві триває фінал Всеукраїнського конкурсу «Учитель року». Графік конкурсних змагань достатньо напружений, про це розповідають конкурсанти і члени журі. Але у цьому є певні переваги – наприклад, не втрачається тонус змагання, – розповідає Олена Артеменко, член журі в номінації «Українська мова та література».
«Усі випробування логічно пов’язані між собою. «Самоаналіз» передбачає критичну оцінку власної роботи під час конкурсного уроку. А творчий освітній проект допомагає педагогам розкрити свій досвід та презентувати нові ідеї, – говорить вона. – Вдалий самоаналіз уроку має бути об’єктивним і критичним. Якщо вчитель буде максимально відвертим, це зараховуватиметься лише на користь: журі побачить, що він розуміє і аналізує свої помилки. До речі, під час «самоаналізу» декому з учасників вдалося покращити враження журі від конкурсного уроку, пояснити його окремі моменти. Звичайно ж, на оцінку у відомості це не вплинуло».
Конкурс проводиться відкрито. Відомості з результатами та відео конкурсних випробувань щодня розміщуються на сайті МОН у розділі «Учитель року – 2015». Також ці матеріали доступні для перегляду на сайті Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
«Фінал усеукраїнського конкурсу «Учитель року» – це велика відповідальність. Тож ми прагнемо створити всі необхідні умови, аби конкурсанти змогли і підготуватися до уроку і провести його на високому рівні, – зазначив Сергій Бережний, директор Першої української гімназії імені Миколи Аркаса. – Сьогодні конкурсні уроки проводять найкращі вчителі-правознавці. Я вже поцікавився: наші гімназисти в захваті від уроків!».
Учасники також радо діляться враженнями: «У дев’ятому класі проводили урок на тему: «Закон і підзаконні акти», в одинадцятому – «Державний лад. Форми територіального устрою та політичного режиму». Це ті теми, які діти мали б вивчати за календарним планом, – розповідають фіналісти в номінації «Правознавство» Наталія Нестерук, Тетяна Кульчицька та Андрій Бекас. – Діти дуже активні, креативні й творчі. З ними було легко працювати, вони одразу ж відгукувалися – відповідали на запитання. І не дуже переймалися наявністю відеокамер».