У Закарпатті проведено міжнародний науково-методичний семінар щодо навчання і виховання дітей-ромів
У Берегові Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти спільно із Закарпатським угорським інститутом імені Ференца Ракоці ІІ проведено міжнародний науково-методичний семінар з питань навчання і виховання дітей-ромів. Крім педагогічних працівників навчальних закладів області у роботі семінару брали участь науково-педагогічні працівники Республіки Сербія, Словацької Республіки, Угорщини. Безпосередніми організаторами заходу були Брегівська філія та кафедра менеджменту та інноваційного розвитку освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.
Із вступним словом до учасників семінару звернулися заступник директора з питань наукової роботи та міжнародних зв’язків Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти Михайло Басараб та президент Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ Ілдико Орос.
У своїй доповіді д-р Штредл Терезія, завідувач кафедри теорії виховання, педагогічного факультету університету імені Сельє Яноша м. Комарно (Словацька Республіка) охарактеризувала особливості освітнього процесу в школах для національних меншин, зупинилася на підготовці педагогічних кадрів для роботи в школах, де навчаються діти-роми.
Д-р Мюллер Андраш, доцент, завідувач кафедри мас-медіа та обміну інформацією відділення теорії мистецтв та мас-медіа досліджень гуманітарног?? факультету університету імені Етвеша Лоранда м. Будапешт (Угорщина) у своєму виступі зупинився на питаннях критичного аналітичного аналізу зображення ромів у засобах масової інформації Угорщини; запропонував для використання в роботі перелік літератури, документальних і художніх фільмів для педагогів, які працюють з дітьми-ромами.
Д-р Йосип Лепеш, доцент, декан педагогічного факультету з угорською мовою навчання м. Суботіца університету м.Нові Сад (Республіка Сербія), Моніка Чапо та Агнеш Тортелі-Багань, асистенти кафедри суспільних наук педагогічного факультету з угорською мовою навчання м. Суботіца університету м. Нові Сад (Республіка Сербія), поділилися досвідом реалізації менторської програми Суботіца-Хоргош у рамках міжнародного проекту «Десятиліття ромської інтеграції в Європі».
Показове практичне заняття із застосуванням методики педагогіки переживання «Не відхиляйтеся від норми, але й не є потреби відмовлятися від того, що ви ром» провів психолог угорської гімназії м. Берегова Іштван Гогола.
По завершенні роботи науково-методичного семінару Михайло Басараб та інші присутні працівники Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти зустрілися з Альбертом Шандором (професор, директор Центру освіти дорослих університету імені Сельє Яноша м. Комарно (Словацька Республіка), який теж був учасником семінару. Під час зустрічі гість зі Словаччини зробив повідомлення про «Стан післядипломної освіти педагогічних працівників у середньоєвропейських країнах. Досвід Словаччини» і запропонував налагодити співробітництво з питання організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників між двома установами. Сторони прийшли до згоди щодо доцільності розробки і підписання відповідної угоди про співробітництво між Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти та Центром освіти дорослих університету імені Сельє Яноша м. Комарно (Республіка Сербія).
За інформацією Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти