• A-
    A+

У Другій школі з філософії разом з підлітками взяли участь представники ЮНЕСКО та Африканської ради в Україні

Опубліковано 17 березня 2017 року о 12:02
У Другій школі з філософії разом з підлітками взяли участь представники ЮНЕСКО та Африканської ради в Україні
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

Упродовж тижня Мала академія наук провела Другу школу з філософії «Європейська культура філософського діалогу». На її заняттях підлітки у форматі сократичного діалогу вчилися висловлювати думки, робити висновки, приймати точку зору іншого, яка не збігається з власною, шукати аргументацію.

Координатор проекту, експерт із методики «Філософія для дітей», методист НЦ «МАНУ» Юлія Кравченко згадує, як після Першої школи філософії проводилося анкетування батьків учнів школи. Вони писали, що у дітей відбулися якісні зміни: поліпшилося навчання, з’явилася мотивація і розуміння, для чого їм потрібна філософія. Зникають і проблеми з однолітками, бо учасники школи навчилися вибудовувати діалог, не вступати в суперечки і конфлікти. Діти стали спостережливими, вміють ставити запитання, шукати і знаходити відповіді на непрості виклики сьогодення. Найприємніше пані Юлії те, що діти почали реалізовувати у своїх населених пунктах культурні, інформаційні та освітні проекти.

Учасниками Другої школи з філософії були випускники Першої школи і дві випускниці Школи культурної дипломатії, які після завершення проекту активно зайнялися впровадженням культурних ініціатив. Юлія Кравченко пояснила, що запросивши саме цих підлітків, вона прагнула розвинути у них одержані раніше навички філософування.

Під час занять учні розмовляли про свободу і неволю, правду та брехню, з’ясовували, чим різняться талановита людина і геній. Дев’ятикласниця Юлія Одинець із Полтавщини для себе визначила: людина може бути вільною тоді, коли має чисту совість і розуміння того, що вона на щось впливає і відповідає за ті дії, на які має вплив.

«Моє життя можна поділити на два етапи: до Першої школи філософії і після неї, – згадує Марія Бандура з Луцька. – У мене змінилося коло друзів, світосприйняття і світогляд. Я набагато краще тепер контролюю свої емоції. Ця школа – дуже крутий досвід у спілкуванні».

Варто зазначити, що участь у роботі школи взяв представник Африканської ради в Україні Мохамед Мохамед Аббашер. У межах співпраці НЦ «МАНУ» з цією організацією пан Мохамед ознайомлювався з методикою «Філософія для дітей» і її реалізацією у процесі навчання. Представник ради висловив бажання провести схожу школу в Судані, звідки він родом.

Побував на заняттях у школі і представник ЮНЕСКО Жан-Поль Жуст Нґоме Абьяґа, який приїздив в Україну задля вивчення інституційної спроможності НЦ «МАНУ» щодо набуття статусу Центру ЮНЕСКО 2-ї категорії. Пан Жан-Поль разом із підлітками провів флешмоб «Потяг миру». Його суть полягала в тому, що учні міркували над значеннями слова «мир», ділилися його дефініціями, а потім формулювали й обговорювали питання, пов’язані із цим словом. Міркували учасники флешмобу і над тим, чому люди порушують мир, та малювали своє бачення миротворчих процесів.

Особливо запам’яталася підліткам лекція-перформанс відомого кобзаря, залуженого артиста України Тараса Компаніченка і його гурту «Хорея Козацька». Діти слухали старовинну музику і навчалися танцям ХVІ–ХІХ століть.

Також побували учні на екскурсії у Національному музеї Тараса Шевченка. А на воркшопі куратора дитячих програм музею Марії Дубрової створювали автопортрет Кобзаря за допомогою паперових серветок.

Мали підлітки нагоду й зустрітися із завідувачем кафедри історії філософії філософського факультету КНУ імені Тараса Шевченка, професором Тарасом Кононенком, який провів авторське експериментальне заняття «Григорій Сковорода і пошук “Золотого правила взаємин”». Професор зачитав фрагменти листів Сковороди до його учня Михайла Ковалинського, де йшлося про моральні настанови від учителя учню. Підлітки обговорювали такі категорії, як «взаємини», «рівновага», «відпочинок», «зло», «душевний спокій», «міра», «нещастя». Підсумком заняття стало написання есе «Моє золоте правило взаємин».

 

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux