• A-
    A+

Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни

Опубліковано 19 березня 2025 року о 18:00
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Цифрові навчальні центри: як забезпечити безперервне навчання для дітей в умовах війни
Автор фото – Євгеній Жулай
Попередній слайд
Наступний слайд
Євгеній Жулай

У Києві фінська міжнародна неурядова організація «Finn Church Aid» провела форум «Центри цифрового навчання: досвід, виклики, перспективи» у межах Багаторічної програми стійкості (MYRP) за фінансової підтримки фонду «Education Cannot Wait». Цей захід зібрав понад 125 учасників, серед яких були представники Міністерства освіти і науки України, громадських організацій, міжнародних донорів та освітяни з різних регіонів країни. Він став ключовою платформою для обговорення ролі цифрових навчальних центрів (Digital Learning Centres, DLC) у забезпеченні безперервного навчання дітей під час війни та перспектив їхнього розвитку. 

З початку війни понад два мільйони дітей в Україні втратили стабільний доступ до освіти. Руйнування шкіл, відсутність укриттів у школах, проблеми з електропостачанням — усе це створило безпрецедентні виклики для освітнього процесу. Саме тому цифрові навчальні центри стали інноваційним рішенням, яке дає змогу дітям продовжувати здобувати освіту навіть в умовах кризи. 

«Проєкти Finn Church Aid охоплюють різні регіони України, де учні змушені навчатися онлайн через небезпеку відвідування освітніх закладів. Створення цифрових навчальних центрів стало одним зі способів, які ми використовуємо для підтримки учнів та освітян у подоланні цієї проблеми», — зазначила Патриція Марущак, регіональна директорка Finn Church Aid в Україні.

ЦНЦ забезпечують не лише доступ до онлайн-освіти, але й створюють безпечний простір для дітей, де вони можуть взаємодіяти з викладачами, однолітками та отримувати психологічну підтримку. Оснащені сучасним обладнанням та швидкісним інтернетом, ці центри стають місцем, де діти можуть компенсувати втрачені можливості для навчання та розвитку. 

«Ми бачимо, що створення цифрових навчальних центрів — це не лише про доступ до навчання, а й про створення безпечного простору для дітей, які потребують соціалізації та підтримки», — наголосив Дмитро Завгородній, заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації. 

Одним із ключових викликів є фінансування центрів після завершення донорських програм. Учасники форуму обговорювали механізми передання центрів під управління місцевих громад та можливості співфінансування з боку держави й приватного сектору. На форумі своїми напрацюваннями поділилися представники освітніх департаментів із Сумської, Чернігівської та Харківської областей. 

«Для нас ці центри — це можливість повернути дітей до спілкування, дати їм підтримку і допомогти надолужити освітні втрати», — зазначила Вікторія Гробова, директорка департаменту освіти Сумської ОДА. 

Також було представлено успішні кейси від організацій UNICEF, PIN, savED, СпівДія, Google for Education, Fishermen Club of Ukraine, які активно працюють над створенням та підтримкою ЦНЦ у різних регіонах України. 

Під час форуму учасники змогли підготувати рекомендації щодо поліпшення майбутніх DLC, серед яких:

  • Підготовка та перепідготовка викладачів для роботи в цифрових центрах.
  • Забезпечення технічної та методичної підтримки ЦНЦ.
  • Створення нормативної бази для інтеграції центрів у державну систему освіти.
  • Розширення функціоналу ЦНЦ для професійної освіти та неформального навчання.
  • Залучення цифрових навчальних центрів у стратегію розвитку освіти на національному рівні.
  • Забезпечення довготривалого фінансування, залучення державного та приватного сектору.

«Ми маємо не лише відкривати нові центри, а й забезпечити сталість тих, що вже існують». Для цього треба посилювати співпрацю між міжнародними донорами, громадськими організаціями та державними установами», — наголосила Маргарита Римаренко, координаторка освітнього кластеру в Україні. 

Форум став важливим майданчиком для пошуку рішень у сфері цифрової освіти в Україні. Учасники підтвердили потребу в масштабуванні ініціативи та створенні стабільної системи фінансування ЦНЦ, щоб забезпечити безперервне навчання дітей у кризові періоди.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux