Сучасний стан вивчення наслідків Чорнобильської катастрофи обговорили в Житомирському національному агроекологічному університеті
У Житомирському національному агроекологічному університеті під час зустрічі 21 квітня 2016 року учасники обговорювали стан природного середовища та ефективність робіт з радіаційного захисту населення.
«Україна і світ 30 років тому пережили аварію на Чорнобильській атомній станції Наслідки цього переоцінити не можливо. Наразі пройшло 30 років – це період напіврозпаду таких радіонуклідів, як Цезій-137, Стронцій-90, які вносять найбільшу частку в дозове навантаження населення. Штучно позбавити певну територію радіаційного забруднення не можливо. Має пройти період напіврозпаду для кожного радіонукліда», – пояснює проректор Людмила Романюк.
Разом з тим, експерти говорять, що є ще один спосіб – зняття верхнього шару грунту, але ця процедура дороговартісна, яку наразі втілити дуже складно.
Захід має на меті привернути увагу спільноти і керівників державних установ задля проведення комплексного радіаційного моніторингу обстеження грунтів, рослин, продуктів харчування.
Начальник управління агропромислового розвитку ОДА Руслан Кирилюк акцентує увагу на тому, що у північних регіонах Житомирщині – селах Чорнобильської зони, донині існує небезпека споживання в їжу радіоактивно забрудненої продукції. Втім, до моніторингу цього питання тамтешнє населення ставиться досить пасивно з різних причин: економічна криза, низький рівень життя, ситуація в країні, нестача фінансування відповідно до програм. Разом з тим, Кирилюк наголошує на необхідності поновлення системи заходів зменшення забруднення сільськогоподарської продукції.
Під час конференції було охоплено кілька напрямків дискусії: сучасний стан вивчення наслідків Чорнобильської катастрофи; сільськогосподарська та лісогосподарська радіоекологія та реабілітація забруднених радіонуклідами угідь; забруднення навколишнього природного середовища та ефективність робіт з раді-аційного захисту населення; соціально-психологічні та економічні наслідки Чорнобильської катастрофи; радіоекологічна та радіобіологічна освіта.
За інформацією ЖНАЕУ