Шляхи реалізації запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітньому просторі

24-25 лютого 2016 року у Комунальному вищому навчальному закладі Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Шляхи реалізації запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітньому просторі».
Захід відбувся з метою реалізації державної політики, в контексті Указів Президента України «Про затвердження Національної стратегії у сфері прав людини» від 25.08 2015 № 501, «Про активізацію роботи щодо забезпечення прав людей з інвалідністю» від 3 грудня 2015 року № 678, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами шляхом запровадження інклюзивного навчання.
У семінарі взяли участь представники Міністерства освіти і науки України, департаментів освіти і науки обласних державних адміністрацій, науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів та закладів післядипломної педагогічної освіти, провідні науковці Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, Львівського національного університету імені Івана Франка, керівники навчальних закладів, психолого-медико-педагогічних консультацій, практичні психологи, соціальні педагоги, представники громадських інституцій, всього понад 120 осіб.
У ході роботи семінару обговорювалися такі питання:
- державно-управлінські механізми запровадження інклюзивної освіти в Україні;
- рекомендації Комітету ООН з прав людей з інвалідністю щодо виконання 24 статті Конвенції про права інвалідів;
- спеціальна та інклюзивна освіта в сучасному вимірі: методологічні орієнтири;
- особливості підготовки педагогів до роботи в інклюзивному навчальному середовищі: міжнародна практика і вітчизняний досвід;
- організаційно-методичні засади діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі;
- підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань організації навчання дітей з розладами аутичного спектра в освітньому просторі;
- результати та перспективи впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти Київської області.
За підсумками роботи визначено основні пріоритети розвитку інклюзивної школи: розроблення стратегії інклюзивного розвитку навчального закладу (розкриття способів позитивних змін навчального закладу відповідно до інклюзивних цінностей); професійний розвиток персоналу (введення понять різноманітності в навчальні види діяльності); професійне співробітництво в інклюзивному класі (вчитель, асистент вчителя, вчитель-дефектолог, батьки); використання ресурсу спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (технології навчання дітей з особливими освітніми потребами мають увійти у загальноосвітню школу); доступність навчального закладу для всіх дітей з порушеннями розвитку.