Сергій Шкарлет зустрівся з ідеологом Міжнародного дослідження якості освіти PISA Андреасом Шлейхером


Сьогодні, 23 серпня, Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет зустрівся з ідеологом Міжнародного дослідження якості освіти PISA Андреасом Шлейхером.
«Для становлення Нової української школи дуже важливим є розвиток практичних навичок в освітньому процесі. Сьогодні ми зосереджуємо увагу на покращенні читацької, математичної та природничо-наукової грамотності учнів. Одне з важливих завдань у становленні освіти – впровадження дуальної системи, яка є ключовим інструментом формування конкурентоспроможної особистості на ринку праці», – зауважив Сергій Шкарлет.
Україна долучилася до дослідження PISA у 2016 році (цикл 2018 року). Відповідальною організацією за проведення дослідження визначено Український центр оцінювання якості освіти. Перший цикл для країни дослідження проведено в паперовому форматі. Результати PISA-2018 широко обговорювалися стейкхолдерами в галузі освіти.
Цьогоріч забезпечено проведення пілотного етапу PISA-2022, основний же етап відбудеться наступного року. Звіт за результатами цього циклу дослідження буде оприлюднено у грудні 2023 року.
Докладніше зі змістом дослідження, результатами України PISA-2018 можна ознайомитися на україномовному сайті PISA .
Також сторони обговорили питання долучення України до Міжнародного дослідження TALIS (Teaching and Learning International Survey, Міжнародне дослідження систем викладання і навчання), в якому беруть участь педагоги й керівники закладів освіти. Дослідження призначено для глибокого аналізу педагогічних практик, що застосовуються в закладах освіти, пошуку ефективних методик викладання, визначенні чинників, що впливають на ефективність освітнього процесу, вивченні умов, у яких працюють педагоги в різних країнах.
Окрім того, під час зустрічі Міністр Сергій Шкарлет детально ознайомив пана Андреаса Шлейхера з реформами у сфері освіти і науки України.
Довідково.
PISA (Programme for International Student Assessment, Програма міжнародного оцінювання учнів) з 2000 року проводиться Організацією економічного співробітництва та розвитку (далі – ОЕСР). Цілі дослідження:
- вивчення та порівняння освітніх систем різних країн світу шляхом вимірювання читацької, математичної та природничо-наукової грамотності учнів з використанням інструментів, які зосереджені на компетентностях, а не на складниках шкільних програм;
- визначення чинників, які впливають на успішне навчання учнів;
- простеження тенденцій в освіті в межах окремих країн, а також у світі.
Сьогодні це наймасштабніше дослідження якості освіти у світі, де беруть участь понад 85 країн. Дослідження проводиться в межах трирічних циклів, у кожному з яких забезпечується проведення пілотного й основного етапів дослідження. Пілотний етап – перевірка інструментів дослідження; основний етап – збір аналітичних даних (тестування й анкетування підлітків, а також анкетування педагогічних працівників). Назва дослідження конкретного циклу визначається роком, коли проводиться основний етап дослідження. Учасниками дослідження від кожної країни є 15-річні підлітки, яких завдяки статистичним методам відбирають організатори дослідження. Країни проводять дослідження в паперовому або комп’ютерному форматах.