Середня та професійна освіта є одними із пріоритетів Міністерства на 2016 рік, - Сергій Квіт

26 лютого 2016 року під головуванням Міністра освіти і науки Сергія Квіта відбулося засідання колегії МОН України.
Під час засідання Сергій Квіт зазначив, що у 2016 році першими по пріоритетності для Міністерства будуть питання середньої освіти, професійної освіти, а також всіх перспектив, пов’язаних із прийняттям законопроекту «Про освіту», включно зі створенням профільної школи.
Як повідомив Міністр, одним із головних організаційних завдань, які МОН має втілити у 2016 році, є створення мережі опорних шкіл. «Створюватися опорні школи будуть у різний спосіб. Для цього вже закладено кошти у бюджет, також Міністерство має донорський проект для створення цієї мережі», - розповів Сергій Квіт. За словами Міністра, на початковому етапі впровадження заплановано устаткування зразкових опорних шкіл по одній на кожну область, включно з містом Києвом. Окрім того, впродовж 2016 року триватиме робота по обладнанню у загальноосвітніх навчальних закладах кабінетів для викладання фізики, хімії та біології.
Сергій Квіт зауважив, що для законопроекту «Про професійну освіту», який зараз знаходиться в роботі, важливі повна кореляція та узгодження із базовим законом «Про освіту». Міністр повідомив, що імплементація Закону «Про вищу освіту» триває, і починається імплементація Закону «Про наукову і науково-технічну діяльність». «Зараз Міністерство спільно з Національною академією наук створює аналог фізико-технічного університету, у якому основою бакалаврату буде програма фізичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, а магістерські програми будуть побудовані на основі найкращих українських академічних інститутів», - поінформував Сергій Квіт.
Голова Державної інспекції навчальних закладів України Руслан Гурак доповів членам колегії МОН про результати моніторингу окремих питань функціонування системи освіти України. За його словами, під час моніторингу у сфері дошкільної освіти було зафіксовано позитивну динаміку щодо збільшення мережі дошкільних навчальних закладів та чисельності дошкільників у всіх регіонах України. У сфері загальної середньої освіти моніторинг виявив різну середню вартість навчання одного учня у відсотках до валового регіонального продукту: від 9,8% до 91,4%. Також моніторинг виявив потребу шкіл у сучасному обладнанні навчальних кабінетів природничо-математичного циклу, над забезпеченням якої МОН наразі працює. У сфері професійно-технічної освіти виявлено потребу в удосконаленні порядку формування державного замовлення на підготовку робітничих кадрів, а також приведення системи профтехосвіти у відповідність до потреб ринку праці. Окрім того, Руслан Гурак повідомив, що у сфері вищої освіти зафіксовано перевищення в середньому у три рази співвідношення кількості вищих навчальних закладів в Україні до чисельності населення, порівняно з європейськими країнами.
Директор Інституту модернізації змісту освіти Наталія Вяткіна поінформувала учасників засідання про висунення підручників на здобуття Державної премії України в галузі науки і техніки 2016 року. Як повідомила Наталія Вяткіна, на здобуття Державної премії було подано 7 робіт для вищої школи і 1 підручник для 2 класу середньої загальноосвітньої школи. Представлені підручники було надіслано провідним фахівцям для проведення незалежної експертизи. Всі сім підручників для вищої школи були рекомендовані колегією МОН для присудження Державних премій.
Окрім того, під час засідання були розглянуті питання стану організації правової роботи у Міністерстві, висунення робіт на присудження щорічної премії Президента України для молодих вчених, а також відзначення працівників галузі освіти, науки державними нагородами України, відзнаками Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України.