Прозоре фінансування: досвід співпраці МОН і цифрової екосистеми DREAM

















У межах Тижня відкритого уряду команди Міністерства освіти і науки України та Міністерства відновлення підбили проміжні підсумки співпраці. Спільно з донорами, представниками громад та обласних військових адміністрацій обговорили виклики та можливості в питаннях прозорого й підзвітного фінансування громад.
«Одна з цілей команди DREAM — побудувати екосистему, яка зможе об‘єднати міністерства, донорів, органи місцевого самоврядування. Співпраця з МОН є успішним кейсом прозорого фінансування закладів освіти в громадах. Завдяки таким партнерствам ми досягнемо трансформації і цифровізації підходу до управління публічними інвестиціями та збільшимо рівень довіри громад і донорів», — говорить Віктор Нестуля, керівник проєктного офісу DREAM.
МОН стало першим міністерством, яке співпрацювало з екосистемою DREAM у межах розподілу субвенцій на ремонт та будівництво укриттів і облаштування харчоблоків у школах. Для подання заявок на фінансування громади самостійно створювали проєкти в DREAM. Понад 2,5 тис. представників громад і обласних адміністрацій із 23 областей України пройшли навчання з користування платформою від команди DREAM.
Міністерство освіти і науки України детально роз’яснило умови подання та добору проєктів, а також забезпечило необхідну інформаційну підтримку через сайт «Моя Фортеця». Окрім докладного опису умов отримання субвенції, на сайті розміщені типові проєкти будівництва укриттів, які МОН розробило спільно з ЮНІСЕФ та Buffett Foundation. Деякі з цих проєктів громади вже використовували для подання на субвенцію.
Загалом на платформу надійшло 108 проєктів капітального ремонту й будівництва шкільних укриттів. Комісія МОН дібрала 50 проєктів. Їхня вартість становить 2,19 млрд грн, тоді як розмір субвенції — 2,5 млрд грн, тож нині триває донабір проєктів. Також громади подають проєкти на облаштування харчоблоків у школах.
«Якщо дозволяє безпекова ситуація, укриття — головна умова, за якої школи можуть навчатися очно або в змішаному форматі. Тому цьогоріч уряд узяв за мету забезпечувати школи укриттями, щоб якомога більше учнів могли повернутися до очного навчання. З 2020 року школи перейшли на дистанційне навчання через пандемію ковіду. Щойно вони почали повертатися до звичного режиму роботи, розпочалося повномасштабне вторгнення. Це однозначно вплинуло на рівень навчальних досягнень і освітні втрати учнівства. Тож очне навчання — один з інструментів, як поліпшити успішність та не допустити поглиблення освітніх втрат», — зазначив заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків.
МОН продовжує залучати кошти від міжнародних партнерів для того, щоб задовольнити запити громади в облаштуванні безпечного освітнього середовища. За словами першого заступника міністра освіти і науки України Євгена Кудрявця, сьогодні потреба 8 прифронтових і прикордонних із росією областей на забезпечення укриттів у школах становить 17,4 млрд гривень.
«Роль екосистеми DREAM тут є ключовою, адже платформа стане таким собі прозорим плейсментом для партнерів, куди вони зможуть заходити та обирати проєкти, які хочуть підтримати фінансово. Громади вже підвантажують проєктно-кошторисну документацію на сайт, що значно спрощує шлях від донора до громади. Найближчим часом ми презентуємо міжнародним партнерам інструмент щодо підтримки громад», — зазначив Євген Кудрявець.
Якщо громади хочуть отримати додаткове фінансування, вони можуть завантажити проєкт на платформу DREAM. Детальніше, як це зробити, дивіться за покликанням.
Додаткові матеріали щодо розроблення проєктно-кошторисної документації, облаштування та фінансування укриттів можна знайти на порталі «Моя Фортеця». Отримати відповіді на запитання щодо безпечних освітніх просторів і розроблення ПКД можете в телеграм-чаті підтримки.
У межах проєкту «Школа офлайн» продовжуємо працювати над поверненням доступу до очного навчання. Розробляємо та впроваджуємо інші політики щодо повернення учнів до очного навчання, шукаємо можливості залучити додаткове фінансування на укриття в закладах освіти через систему DREAM, а також забезпечуємо дітей гаджетами там, де неможливо повернути очне навчання навіть за наявності безпечних місць.