• A-
    A+

Проект з комплексної психосоціальної допомоги громадянам, що постраждали внаслідок конфлікту в Україні буде розширено

Опубліковано 07 червня 2016 року о 19:04
Проект з комплексної психосоціальної допомоги громадянам, що постраждали внаслідок конфлікту в Україні буде розширено
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

Досвід та методичні напрацювання проекту «Комплексна психосоціальна допомога дітям, підліткам та родинам, що постраждали внаслідок конфлікту в Україні» будуть систематизовані та поширені по всій Україні. Про це домовилися під час зустрічі 7 червня Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, голова представництва Дитячого фонду ООН (UNICEF) в Україні Джованна Барберіс та президент Національного університету «Києво-Могилянська академія» Андрій Мелешевич.

«У 2015 році розпочав свою роботу Центр психосоціальної реабілітації НаУКМА. Один з його проектів – це «Комплексна психосоціальна допомога дітям, підліткам та родинам, що постраждали внаслідок конфлікту в Україні». Перш за все це переселенці, учасники АТО, поранені, члени сімей поранених та загиблих бійців, жителі районів, де тривали бойові дії, в тому числі діти. Даний проект є логічним продовженням попереднього проекту, який реалізовувався з листопада 2014 року по травень 2015 року. В його рамках понад 11 000 дітей та їхніх батьків отримали психосоціальну підтримку у формі індивідуального та групового консультування; підвищено обізнаність понад 4 000 педагогічних працівників та практичних психологів щодо розпізнання ознак психологічної травми та відповідного реагування. І тепер пропонується поширити результати нашої роботи в межах України», – президент Національного університету «Києво-Могилянська академія» Андрій Мелешевич

Менеджери проекту розповіли про досягнення та результати роботи протягом останнього року та висловили свої пропозиції щодо подальшого розвитку.

«Ми маємо вже чимало напрацювань у напрямку підготовки шкільних психологів та вчителів, які працюють із дітьми та підлітками у прифронтових областях. Наприклад, станом на сьогодні в рамках проекту у Донецькій, Дніпропетровській, Запорізькій Луганській та Харківській областях проведено 174 тренінгів «Підвищення психосоціальної стійкості до стресу в учнівському середовищі» для педагогічних працівників. Учасниками тренінгу стали понад 3364 учителів, заступників директорів, педагогів-організаторів тощо. Педагогічні працівники отримали знання та практичні навички зі створення довірливого та сприятливого учнівського середовища; виявлення симптомів психологічної травми у дітей та спрямування їх до спеціалізованої психологічної допомоги. За сім місяців роботи вдалося досягти значних результатів і створити більш емоційно безпечне середовище у тих школах, з якими ми працювали. Однак, переконані, що для того, щоб проект почав працювати більш ефективно потрібно отримати підтримку Міністерства освіти і науки та розширити співпрацю із інституціями», – зауважив керівник Центру психічного здоров’я та психосоціального супроводу НаУКМА Сергій Богданов.

Освітяни та керівництво Міністерства освіти і науки високо оцінило результати роботи Центру психосоціальної реабілітації НаУКМА та підтримало ідею поширення його результатів.

«Враховуючи позитивні напрацювання проекту та його реальну результативність варто поширити ці досягнення на інші області, де сьогодні живуть вимушено переміщені громадяни зі Сходу України. Окрім того, можна поставити питання про підготовку вчителів та дитячих психологів за цією програмою через систему інститутів перепідготовки та підвищення кваліфікації. У такий спосіб, освітяни могли б отримати корисні компетентності, реально підвищити свою кваліфікацію та сприяли подоланню однієї із найбільш гострих соціальних проблем сучасності. Зі свого боку ми готові всіляко сприяти розвитку цієї ініціативи та надати відповідні офіційні рекомендації», – запропонувала Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

Своє бачення траєкторії розвитку проектів психосоціальної допомоги Центру психосоціальної реабілітації НаУКМА висловили і представники UNICEF.

«Можна констатувати прекрасні результати роботи проекту «Комплексна психосоціальна допомога дітям, підліткам та родинам, що постраждали внаслідок конфлікту в Україні». Переконані, що рекомендації та підтримка Міністерства освіти і науки дадуть змогу рухатися далі та ще більше розвинути проект. Ми також підтримуємо надання психосоціальної допомоги не тільки в рамках освітніх закладів, але й безпосередньо у громадах», – підкреслила голова представництва Дитячого фонду ООН в Україні Джованна Барберіс.

Окрім того, в рамках зустрічі, представники UNICEF та Міністерства освіти і науки домовилися про співпрацю із підготовки великої національної комунікативної програми проти учнівського залякування та жорстокості. Адже це проблема, притаманна практично всім країнам, наразі залишається без належної суспільної уваги і потребує серйозних зусиль для її вирішення. 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux