Перший заступник Міністра освіти і науки відповіла на запитання глядачів програми «Столиця»
14 серпня 2015 року перший заступник Міністра освіти і науки Інна Совсун взяла участь у прямому ефірі ТРК Київ та відповіла на запитання глядачів програми «Столиця».
Під час ефіру дозвонювачі програми порушили питання щодо вступної кампанії, зовнішнього незалежного оцінювання, рівня підготовки вчителів та якості шкільної освіти.
Підбиваючи підсумки вступної кампанії, Інна Совсун зазначила, що ціла низка новацій, котрі запроваджувалися Міністерством в рамках нового Закону «Про вищу освіту», дозволили зробити вступну кампанію прозорою і об’єктивною, порівняно з минулими роками.
Перший заступник Міністра підкреслила, що порівнювати зовнішнє незалежне оцінювання цього і минулого років не варто тому, що у 2014 році була зовсім інша методика розрахунку результатів ЗНО. «В цьому році – і це новація в системі ЗНО, було запроваджено модель порогового балу, коли визначалось, яку мінімальну кількість балів повинен набрати абітурієнт з того чи іншого предмету, щоб продемонструвати свої знання», - пояснила Інна Совсун. Вступники, котрі набрали менше прохідного бала, що визначався фахівцями з кожного окремого предмету, не включалися в рейтингову шкалу.
За словами першого заступника Міністра, новації в ЗНО дозволили побачити, що над якістю шкільної освіти треба працювати. Сьогодні результати ЗНО показують, що діти з міської місцевості отримують в 2-3 рази кращі результати, ніж діти з сільської. «Це питання доступу до якісної освіти. Ми не повинні закріплювати систему, коли місце твого народження визначає твоє майбутнє», - наголосила Інна Совсун.
Перший заступник Міністра зазначила, що потрібно відверто почати говорити про проблеми освіти в сільській місцевості, серед яких питання великої і неефективної мережі малокомплектних шкіл. Як пояснила Інна Совсун, якщо в класі дві дитини, то у них немає повноцінного спілкування, між ним не може існувати конкуренції. В такій школі при всьому бажанні не зробити хороший клас хімії, фізики. Натомість, об’єднавши два-три таких заклади, можна зробити хороший клас з необхідним обладнанням. «Збереження малокомплектних шкіл не працює на дітей, і діти залишаються заручниками цієї системи, котра замість того, щоб відкривати їм можливості в житті, нажаль, закриває їх», - підсумувала перший заступник Міністра.
Перший заступник Міністра також повідомила, що проектом закону «Про освіту», який восени повинен вноситися до Верховної Ради України, пропонується створення незалежної ланки для ліцензування та акредитації закладів шкільної освіти. «Законопроектом закладена норма, якщо заклад не пройшов перевірку, або продемонстрував недостатньо хороші результати, то в такому випадку орган управління освітою повинен приймати рішення про зміну керівництва закладу», - зазначила Інна Совсун.