Павло Хобзей провів нараду з представниками областей щодо розвитку та модернізації мережі професійно-технічних закладів

3 березня 2016 року у Міністерстві освіти і науки під головуванням заступника Міністра Павла Хобзея відбулася нарада керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних та Київської міської державної адміністрацій. Можливість спілкування з областями у режимі відео конференції була надана освітнім порталом «Педагогічна преса».
У нараді взяли участь представники департаменту професійно-технічної освіти Міністерства та Інституту модернізації змісту освіти.
Під час наради обговорювалися питання ефективності мережі професійно-технічних навчальних закладів, а також стану фінансування профтехосвіти.
Павло Хобзей звернув увагу на необхідності проведення аналізу мережі професійно-технічних закладів кожного з регіонів з урахуванням їх спеціалізації та економічної ефективної діяльності, а також підготовки пропозицій про модернізацію мережі з урахуванням необхідних її укрупнень. За словами заступника Міністра, такий аналіз необхідно робити разом з радами стейкходерів, тими соціальними партнерами, які відповідно до законопроекту «Про професійну освіту», після його прийняття, будуть функціонувати у кожній області.
Павло Хобзей підкреслив, що відповідно до Концепції реформування місцевого самоврядування професійно-технічна освіта є одним з основних повноважень органів місцевого самоврядування обласного рівня. Водночас, при передачі професійних училищ на рівень області, важливо, щоб ці заклади не відмовляли в навчанні мешканцям міст і сіл з інших областей та збільшили кількість учнів, які навчаються в профтехучилищах. При цьому необхідно пам’ятати про якість підготовки робітничих кадрів, які мають відповідати потребам ринку праці.
Окрім того, важливим є прийняття нового закону «Про професійну освіту», що передбачає фінансування закладів професійної освіти з освітньої субвенції тим учням, які після дев’ятого класу навчаються в училищах і здобувають загальну середню освіту. «Держава в майбутньому має взяти на себе складову, яка пов’язана із середньою освітою, а фінансування підготовки робітничих кадрів має відбуватися за кошти місцевих бюджетів», - додав заступник Міністра.
Заступник директора департаменту професійно-технічної освіти МОН Вікторія Карбишева поінформувала, що сьогодні фінансування професійно-технічних закладів передбачено в усіх обласних бюджетах, а це станом на 1 березня - 311 училищ. У 382 закладах – передбачено фінансування від 1 до 12 місяців. Із них на 1 місяць – 14 ПТНЗ, на 2 місяці -13навчальних закладів, на 3 місяці – 90, на 6 місяців - 21; на 1 рік -172 професійно-технічних навчальних закладів. Взагалі фінансування не передбачено для 29 навчальних закладів у 17 містах 8 областей: Волинська область (5 закладів); Закарпатська (3 навчальних заклади); Луганська (3 ПТНЗ), Львівська (2 заклади); Рівненська (1); Одеська (4); Харківська (10); Черкаська (1навчальний заклад). «Заробітну плату за січень місяць та стипендію виплачено у всіх областях, крім Хмельницької області у Кам’янець-Подільському, де фінансування передбачено тільки на лютий місяць. У більшості регіонів вже розпочато фінансування за лютий місяць», - зазначила заступник директора департаменту.
Вікторія Карбишева звернула увагу на необхідність щоденного інформування департаменту професійно-технічної освіти Міністерства у телефонному режимі про стан фінансування ПТНЗ та відключення закладів від тепло- енергопостачання у зв’язку з їх недофінансуванням.
За результатами наради керівники департаментів (управлінь) освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій отримають протокольні доручення, відповідно до яких вони повинні подати Міністерству регіональні плани розвитку професійно-технічної освіти на 2016-2018 роки, у тому числі плани модернізації мережі ПТНЗ. Окрім цього, кожна область має підготувати перелік ПТНЗ, які готують кадри для загальнодержавних потреб.