• A-
    A+

Оцінювання учнів НУШ: вебінари за галузями, інструменти та зміни у фіксації результатів

Опубліковано 31 січня 2025 року о 13:35
Оцінювання учнів НУШ: вебінари за галузями, інструменти та зміни у фіксації результатів
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

Нова система оцінювання в НУШ за групами результатів навчання (наказ МОН від 02.08.2024 №1093) дає змогу побачити не просто оцінку, а конкретні вміння та успіхи учня. Це допомагає і батькам, і вчителям ліпше розуміти прогрес учня. Адже і в межах однієї теми учню може вдаватися щось ліпше, а щось не так добре. Проте вчителі відзначають складнощі з фіксуванням результатів. МОН почуло ці відгуки й готує комплексну підтримку для вчителів.

Найближчим часом надамо вчителям рекомендації й приклади інструментів для оцінювання з огляду на специфіку різних предметів. Окрім того, внесемо зміни в нормативні документи щодо фіксування оцінювання, щоб зробити цей процес необтяжливим. Також учителі зможуть узяти участь у вебінарах для кожної освітньої галузі. Це спростить оцінювання і зробить його більш упорядкованим.

Чого очікувати вчителям найближчим часом:

  • Вебінар від МОН про загальні підходи до оцінювання і процедури виведення семестрових оцінок.

Коли: 10 березня (дату змінено)

Де дивитися: ютуб-канал МОН.

  • Серія вебінарів на базі ІППО для вчителів різних освітніх галузей. На них експерти розглянуть приклади й дадуть відповіді на запитання щодо особливостей оцінювання в кожній освітній галузі.

Експерти ІППО проходять попереднє навчання в межах програми щодо реалізації реформи НУШ в 7–9 класах, яку впроваджує ЮНЕСКО за фінансової підтримки Global Partnership for Education (GPE) у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Командою підтримки відновлення і реформ МОН у межах ширших зусиль ЮНЕСКО, спрямованих на професійний розвиток українських учителів.

Коли: лютий–березень 2025 року

Розклад для різних областей і реєстрація за посиланням (дати деяких вебінарів змінено).

  • Путівник з підготовки до оцінювання в кожній освітній галузі. Цей інструмент зорієнтує, як спланувати оцінювання та зробити його органічною частиною уроку. А також запропонує приклади активностей, які допоможуть оцінити ту чи ту групу результатів навчання.

Коли: лютий 2025 року

  • Розʼяснення щодо фіксування оцінювання результатів навчання в класному журналі відповідно до особливостей кожної освітньої галузі.

Коли: березень 2025 року (місяць змінено)

  • Нова інструкція ведення журналу для класів НУШ для того, щоб увідповіднити ведення звітності з новими підходами до оцінювання. 

Коли: перед початком 2025/2026 навчального року

Додамо, що в більшості електронних журналів уже є функції, які економлять час на обрахунки підсумкових оцінок за різними групами результатів і полегшують фіксування результатів навчання.

  • Інструменти для спостереження і заповнення першої частини Свідоцтва досягнень.

Коли: перед початком 2025/2026 навчального року

Для реалізації кожного кроку залучаємо вчительські спільноти. Зокрема, у межах опитування щодо створення концепцій освітніх галузей отримали пропозиції вчителів, що в оцінюванні потребує додаткових розʼяснень і доопрацювання. Окрім того, консультуємося з директорами шкіл і розробниками електронних журналів щодо створення нової інструкції ведення журналів для класів НУШ і внесення змін до наказу МОН від 02.08.2024 №1093.

Дякуємо вчителям за зворотний звʼязок і співдію!

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux