Нові освітні стандарти: почала роботу спільна україно-польська експертна група

До 2018 року мають бути готові стандарти та програми для нової української школи. Про це заявила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час відкриття україно-польського експертного семінару «Нова Українська Школа» 23 червня у Варшаві.
«На 2018 рік мають бути готові не тільки стандарти, а й розроблені та апробовані нові шкільні програми. Ми зіткнулись з кризою змісту в сучасній українській школі, де учні здобувають лише суму певних знань. В той час як у всьому світі головними в освітньому процесі стають цінності та компетентності. Спираючись на кращі світові практики, враховуючи європейський вибір України та факти агресії з боку сусідньої Росії, а також беручи до уваги виклики, пов’язані з інформаційною епохою, ми маємо чітко визначити нові стандарти для нашої середньої освіти, зокрема базові цінності, компетентності і ядро знань для нової української школи», – зазначила Лілія Гриневич під час виступу на експертному семінарі.
Експерти погодилися, що сьогодні не всі з півмільйона українських вчителів готові до швидких змін, однак цей шлях потрібно пройти і вже зараз пропонувати освітянам нові методики, нові підходи та принципово іншу якість роботи з учнями.
Міністр освіти і науки України відзначила, що наразі у парламенті України вже знаходиться проект закону, який законодавчо закріплює базові положення реформування загальної середньої освіти.
«Базовий законопроект «Про освіту», який очікує у Верховній Раді України на розгляд, містить мету освіти, яка віддзеркалює рух до суспільства сталого розвитку та європейський вибір України. Зокрема у проекті прописано 8 компетентностей, узгоджених в ЄС, а також ми додали ще ті які потрібні саме українцям», – зауважила Лілія Гриневич.
Довідково:
Рекомендація Європейського Парламенту та Ради ЄС "Про основні компетенції для навчання протягом усього життя" від 18 грудня 2006 року (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/994_975) містить перелік восьми основних компетенцій:
1) Спілкування рідною мовою;
2) Спілкування іноземними мовами;
3) Знання математики та загальні знання у сфері науки і техніки;
4) Навички роботи з цифровими носіями;
5) Навчання заради здобуття знань;
6) Соціальні та громадянські навички;
7) Ініціативність та практичність; та
8) Обізнаність та самовираження у сфері культури.