Нове програмне забезпечення ЄДЕБО запущено в режимі експлуатації

Перший тиждень використання вишами нового програмного забезпечення ЄДЕБО показав, що софт потребує доналаштування в процесі роботи. Це питання, насамперед, стосується міграції даних із старої системи, структура якої була доволі громіздкою та складною.
Але розробники програмного забезпечення (Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій) впевнені, що в найкоротший термін зможуть відкоригувати усі виявлені «баги». Замовлення документів про освіту вже відбувається, і з кожним днем обсяг обробки таких даних зростає – сьогодні кількість замовлень документів, заведених в систему, становить понад 100тис, з яких повністю опрацьовано – більш як 17 тисяч.
Крім того, наступного тижня технічний адміністратор ЄДЕБО планує провести для користувачів вебінар щодо роботи з новим інтерфейсом та пояснити всі питання, які виникають в процесі його використання.
Створення нового програмного забезпечення для ЄДЕБО було необхідно з багатьох причин, ключова – система не могла розвиватися далі. Внесення будь яких змін, пов`язаних зі зміною нормативно-правової бази, було неможливим, оскільки програмне забезпечення знаходилось у приватній власності однієї фізичної особи – спадок МОН від часів Дмитра Табачника.
Електронний аукціон за процедурою відкритих торгів на закупівлю послуг з розробки програмного забезпечення для ЄДЕБО відбувся 6 березня цього року. І тепер це забезпечення є державною власністю.
«Очевидно, що у такий ??тислий термін ДП «Інфоресурс» та Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій зробили дуже багато – розробили і запустили перший блок, який відповідає за процес замовлення дипломів, а 29 червня планується відкрити «електронні кабінети» для подання документів на вступ», – зазначив директор департаменту вищої освіти МОН Олег Шаров.
Одним з головних плюсів нового програмного забезпечення є те, що незабаром через ЄДЕБО буде запущено автоматичне ліцензування освітньої діяльності у сферах професійно-технічної та вищої освіти.
«Функції ЄДЕБО дещо змінились. Але це пов’язано не зі зміною програмного забезпечення, а з розширенням автономії навчальних закладів та зменшення контролю за ними. Разом з цим відбувається підвищення рівня відповідальності навчальних закладів за повноту, актуальність та достовірність інформації, внесеної до ЄДЕБО», – наголосила директор ДП «Інфоресурс» Оксана Бєлік.
Загалом ЄДЕБО за допомогою нового програмного забезпечення буде підтримувати функціонування таких сервісів, як:
- забезпечення вступу до навчальних закладів шляхом подання документів через Інтернет (електронний вступ);
- формування рейтингових списків вступників та списків вступників, рекомендованих до зарахування;
- автоматизація ліцензування освітньої діяльності в сферах професійно-технічної та вищої освіти;
- забезпечення автоматизованого розподілу місць державного замовлення;
- інформування громадськості про перебіг вступних кампаній до навчальних закладів, зокрема із залученням відкритих інформаційних систем;
- формування, реєстрацію та облік відомостей та даних, що відтворюються в документах у сферах професійно-технічної та вищої освіти (документах про освіту та наукові ступені, студентських (учнівських) квитках державного зразка, ліцензіях на провадження освітньої діяльності, сертифікатах про акредитацію, свідоцтвах про атестацію);
- перевірка достовірності документів про освіту, студентських (учнівських) квитків, ліцензій на провадження освітньої діяльності, сертифікатів про акредитацію та свідоцтв про атестацію навчальних закладів;
- формування статистичних звітів у сферах професійно-технічної та вищої освіти, тощо.