На Харківщині провели тренінг для викладачів української філології

Днями на базі комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради відбулася міжрегіональна нарада-тренінг викладачів української філології «Оптимізація мотиваційних складників та формування ключових предметних компетентностей на заняттях у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації як чинники вдосконалення підготовки сучасних фахівців».
У роботі тренінгу взяли участь головний спеціаліст відділу педагогічної та післядипломної освіти Департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки України Ольга Божко, методист вищої категорії Інституту модернізації змісту освіти МОНУ Марія Оніщенко та понад 80 викладачів з усієї України.
Учасники репрезентували методичні розробки, розглянули психологічні аспекти комунікативної, мотиваційної діяльності. Психологічні тренінги «Вплив саморозвитку педагогів на формування мотивації навчання у студентів» та «Чи отримую я стільки уваги, наскільки заслуговую?» стали справжнім «мозковим штурмом», а учасники отримали можливість використовувати їх елементи в подальшій освітній діяльності.
Виступи харків’ян та гостей наради мали високий фаховий рівень. Та вcе ж найбільш жваве обговорення викликали доповіді Олени Маленко, завідувача кафедри Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, про мовні реалії сьогодення в аспекті професійної компетентності словесника; Тетяни Антонюк, викладача-методиста ДВНЗ «Чернівецький індустріальний коледж», про формування професійної компетентності та мовної культури студентів засобами впровадження інноваційних технологій навчання; застосування інтерактивних форм і методів роботи, вітагенних т??хнологій на заняттях із філологічних дисциплін; Ольги Божко, головного спеціаліста Департаменту вищої освіти МОН України, яка презентувала концепцію розвитку сучасної освіти відповідно до потреб вітчизняної економіки та інтеграції України в європейський економічний і культурний простір; Наталі Демченко, доцента Харківської гуманітарно-педагогічної академії, про особливості формування мотивації до навчання студентів педагогічних навчальних закладів; Мирослави Семенової, доцента Харківської гуманітарно-педагогічної академії, яка надала порівняльну характеристику освітнього процесу в Польщі, Фінляндії, Великобританії, Японії.
Із цікавістю викладачі різних регіонів України оглянули навчально-методичне забезпечення філологічних та спеціальних дисциплін у вищих навчальних закладах міста.
Учасники наради прийняли ухвалу щодо основних напрямів роботи викладачів української філології в умовах реформування освіти України: створення в навчальних закладах сучасного навчально-методичного забезпечення викладання спеціальних дисциплін українською мовою з урахуванням новітніх інноваційних особистісно-орієнтованих технологій навчання (інтерактивні, проблемні, нетрадиційні, мультимедійні заняття тощо); формування мотиваційної сфери компетентного фахівця; обговорення оновлених навчальних програм з української мови та літератури старшої школи та їх відображення в контексті інтеграції до вищої освіти; активізації роботи щодо підвищення рівня володіння державною мовою педагогічними працівниками у регіонах; забезпечення якості оволодіння культурою фахового мовлення студентів; сприяння популяризації національної культури у студентському та педагогічному середовищі через запровадження спецкурсів, дискусійних клубів, творчих майстерень.