МОН створює передумови для роботи Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти
Міністерство ос??іти і науки України здійснює низку важливих організаційних заходів, спрямованих на запуск роботи Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Розроблено пропозиції щодо внесення змін до його Статуту, які мають бути затверджені Кабінетом Міністрів України, і дозволять усунути юридичні перепони в процесі реєстрації Національного агентства. Підготовлено проект штатного розпису Національного агентства. Видатки на забезпечення організації його роботи передбачені Державним бюджетом України на 2016 рік в необхідному обсязі.
Визначені новою редакцією Закону України «Про вищу освіту» повноваження Національного агентства передбачають проведення акредитації освітніх програм за новою процедурою. Проведення акредитації напрямів підготовки та спеціальностей у вищих навчальних закладах, освітній процес в яких проводиться відповідно до існуючих вимог, врегульовано чинною Постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2001 р. № 978 «Про затвердження Положення про акредитацію вищих навчальних закладів і спеціальностей у вищих навчальних закладах та вищих професійних училищах». Зрозуміло, що перехід до нової системи акредитації у сфері вищої освіти має бути організованим на належному рівні.
Міністерство освіти і науки України усвідомлює свою високу відповідальність за забезпечення ритмічності освітнього процесу та своєчасну видачу випускникам документів про освіту державного зразка. У зв’язку з цим вживаються заходи щодо виконання своїх функцій Акредитаційною комісією України, яка повинна надалі передати їх Національному агентству.
Кабінетом Міністрів України затверджено новий склад Акредитаційної комісії. Організація роботи Акредитаційної комісії України забезпечується Державною освітньою установою «Навчально-методичний центр з питань якості освіти» шляхом надання послуг організаційного характеру, пов’язаних з проведенням ліцензування, акредитації та атестації.
Ухвалене рішення дозволило не тільки позбавити Міністерство освіти і науки від виконання невластивих йому функцій, спрямувати діяльність його працівників на виконання актуальних управлінських завдань, але й сприяло оптимізації логістики акредитаційного процесу, підвищило прозорість роботи, дозволило прискорити прийом та розгляд акредитаційних справ, підготовку та друк акредитаційних сертифікатів. Це досягнуто за рахунок кращого використання наявних ресурсів освітніх установ, без додаткового фінансування та без збільшення витрат навчальних закладів.