Лілія Гриневич:Навчальні заклади мають бути підготовленими, щоб приймати дітей з особливими потребами

Якісна освіта для дітей з особливими потребами залежить від уміння педагогів диференціювати навчальний процес, щоб забезпечити доступність освіти для дітей з різними можливостями і потребами. Про це зазначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час спілкування з керівниками шкіл - учасниками тренінгу «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати» у Житомирі.
За словами Міністра освіти і науки, навчальні заклади повинні бути підготовленими, щоб приймати дітей з особливими потребами, - «Заклади мають докласти зусиль для створення в них належних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами».
Лілія Гриневич зазначила, що Міністерство спільно з органами управління освітою виконавчої влади та органами місцевого самоврядування впроваджує комплекс заходів щодо розвитку мережі навчальних закладів, які запроваджують інклюзивне навчання - забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах. Важливу роль у забезпеченні якісної освіти для дітей з особливими потребами відіграє підготовка педагогічних кадрів. З цією метою у вищих педагогічних навчальних закладах запроваджені навчальні курси, а розділ про основи освіти для дітей з особливими потребами включено до навчальних програм для слухачів курсів підвищення кваліфікації на базі обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.
Міністр повідомила про необхідність просвітницької роботи серед батьків та дітей у навчальних закладах для того, щоб виховувати толерантне суспільство.
Разом з тим, результат навчання дітей з особливими потребами буде задовільним лише за умови консолідації зусиль усіх інституцій, що опікуються долею таких дітей. Коли в одній команді будуть працювати управлінці, науковці, педагоги та відповідні фахівці, за активної участі батьків. «Батьки та громадські організації є рушійною силою, за підтримки яких відбуваються зміни в системі освіти дітей з особливими освітніми потребами», - підкреслила Лілія Гриневич.
Довідка:
Тренінг у Житомирі «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати» став уже п'ятим в рамках соціальної програми Дружини Президента України Марини Порошенко. Всього протягом травня навчання пройшли близько 550 керівників департаментів освіти, директорів та завучів інклюзивних шкіл, а також керівники шкіл, в яких класи з інклюзивним навчання відкриють вже цього року.