• A-
    A+

Лілія Гриневич: українські культурно-освітні центри – важлива ланка, що пов’язує закордонні українські громади з батьківщиною

Опубліковано 24 жовтня 2016 року о 11:08
Лілія Гриневич: українські культурно-освітні центри – важлива ланка, що пов’язує закордонні  українські громади з батьківщиною
Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

Українські культурно-освітні центри відіграють важливу роль, підтримуючи зв’язок закордонних українських громад з батьківщиною, тому дуже важливо, щоб у Португалії було врегульовано їх юридичний статус. Про це зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич на зустрічі з представниками українських громадських організацій у Португалії та керівниками українських культурно-освітніх центрів.

Зустріч проходила в рамках робочої поїздки Лілії Гриневич до Португалії, де вона також виступила з доповіддю на тему “Українське шкільництво за кордоном” у рамках форуму, що був присвячений розвитку суспільного життя новітніх українських мігрантів в Європі.

Урегулювання питань щодо юридичного статусу – дійсно важливе для якісного функціонування українських культурно-освітніх центрів. Наразі вони функціонують при українських громадських організаціях тому, з юридичної точки зору, можуть вважатися неналежним чином оформленими.

Також у рамках обговорення порушувалося питання розвитку та поширення української мови в Україні та в середовищі українських громад. Зокрема, представники українських громадських організацій у Португалії зауважили, що навіть після переїзду з батьківщини діти продовжують спілкуватися російською, а не українською мовою в середовищі громади.

Міністр наголосила, що наразі існує лише один вид навчальних програм для українських дітей за кордоном. Ці програми передбачають ґрунтовну підготовку дітей для їхнього подальшого вступу в українські виші. Але зараз цього механізму недостатньо – потрібно розробити навчальні програми, які були б орієнтовані на всіх українських дітей за кордоном і без додаткового навантаження давали  дітям українську культурну компоненту.

“Якщо українські діти не планують вступати до українського університету, тоді найбільше завдання для нас – зберегти їхню українську ідентичність і в іншомовному середовищі дати потрібний їм український освітній компонент. Це охоплюватиме знання з української мови, історії України, культури України. Це завдання, яке мусить бути вирішено найближчим часом,” – пояснила Лілія Гриневич.

Вона також підкреслила, що, попри всі побоювання, динаміка використання української мови в освітянській сфері покращується.

У зустрічі з представниками українських громадських організацій у Португалії та керівниками українських культурно-освітніх центрів також взяли участь Надзвичайний і Повноважний Посол  України в Португальській Республіці Інна Огнівець, начальник УЗУЕД МЗС України Лариса Дір та представник Світового Конгресу Українців Галина Сенчук.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux