Комплексна психосоціальна допомога дітям, підліткам і родинам, що постраждали внаслідок військового конфлікту в Україні

Проект щодо комплексної психосоціальної допомоги дітям, підліткам і родинам, що постраждали внаслідок військового конфлікту в Україні Дитячого Фонду ЮНІСЕФ і Національного університету «Києво-Могилянська академія» реалізовується за підтримки Міністерства освіти і науки України та спільно з Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи Національної академії педагогічних наук України.
Головними завданнями проекту є:
- підвищення стресостійкості дітей, підлітків та їхніх родин через програму комплексної психосоціальної підтримки;
- надання фахової та супервізійної підтримки працівникам психологічної служби, педагогам;
- розробка національних стандартів надання психосоціальної підтримки дітям, постраждалим від психологічної травми;
- створення регіональної координаційної мережі організацій, що надають послуги психосоціальної підтримки дітям.
Ця робота є логічним продовженням проекту «Підвищення психосоціальної відповіді дітей та сімей у східних та центральних областях України», який реалізовувався з листопада 2014 року до травня 2015 року. В рамках проекту більше 11 000 дітей та їхніх батьків отримали психосоціальну підтримку у формі індивідуального та групового консультування; підвищено обізнаність 4 000 педагогічних працівників та практичних психологів щодо розпізнання ознак психологічної травми та відповідного реагування.
За період із жовтня 2015 року по січень 2016 року проведено:
- у Донецькій, Дніпропетровській, Запорізькій Луганській та Харківській областях проведено 64 тренінги «Підвищення психосоціальної стійкості до стресу в учнівському середовищі» для педагогічних працівників. Учасниками тренінгу стали понад 1200 учителів, заступників директорів, педагогів-організаторів тощо. Педагогічні працівники отримали знання та практичні навички зі створення довірливого та сприятливого учнівського середовища; виявлення симптомів психологічної травми у д??тей та спрямування їх до спеціалізованої психологічної допомоги;
- організовано 11 тренінгів «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у дітей» для 225 практичних психологів і соціальних педагогів. Працівники психологічної служби отримали знання та практичні навички проводити кризове консультування, надавати базову психологічну допомогу та підтримку дітям;
19-21 листопада 2015 року проведено тренінг «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у дітей» для викладачів інститутів післядипломної педагогічної освіти з 20 областей;
- у вересні 2015 року відкрито та повноцінно функціонує Центр психосоціальної підтримки НаУКМА у м. Слов’янську Донецької області. Серед послуг, які надають фахівці Центру, є і психотерапевтична допомога дітям та родинам, які пережили психотравмуючі події.