IV Міжнародна науково-практична конференція «Європейська інтеграція вищої освіти України в контексті Болонського процесу»

10 листопада 2015 року у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка відбулась IV Міжнародна науково-практична конференція «Європейська інтеграція вищої освіти України в контексті Болонського процесу», у якій взяла участь перший заступник Міністра освіти і науки України Інна Совсун.
Як повідомила Інна Совсун, Міністерством розробляється комплексна система оцінювання якості вищої освіти внутрішнього і зовнішнього рівнів. Зокрема, у поточному навчальному році планується запуск пілотного проекту зовнішнього незалежного оцінювання випускників бакалаврської програми з права, які вступають на магістерську програму. Проект стандарту вищої юридичної освіти розроблявся спільно з представниками ОБСЄ та USAID. Стандартизацію та оцінювання знань випускників-бакалаврів планується започаткувати і для інших спеціальностей. Перший заступник Міністра також зауважила, що низка спеціальностей, таких як філософія, уніфікації не потребують.
Перший заступник Міністра також зазначила, що наразі в українських ВНЗ відбулось укрупнення спеціальностей на бакалаврській програмі – їх стало 110 замість 160, також кількість предметів на семестр тепер може бути не більше ніж 8, кількість академічних годин для викладачів зменшилась із 900 на рік до 600. Такі заходи мають сприяти підвищенню рівня якості вищої освіти.
Інна Совсун зазначила, що процес реформації освіти в Україні сьогодні відбувається шляхом, аналогічним тому, як реформувалася освіта у Європі, зокрема, у Французькій Республіці. За словами першого заступника Міністра, необхідно сформувати спільне бачення та розуміння реформи вищої освіти. «Безперечно, різні точки зору щодо розвитку вищої освіти мають право на існування. Але нам важливо сформувати спільне бачення та розуміння того, яким чином реформа має відкрити нові можливості для системи вищої освіти – як у контексті підвищення її якості, так і в контексті євроінтеграції», –наголосила Інна Совсун.
Також перший заступник Міністра зауважила, що одними з головних викликів, які наразі виникають перед вищими навчальними закладами є нові умови функціонування, зокрема, підвищення рівня автономії університетів, інтернаціоналізація системи вищої освіти та їх сприйняття студентською та викладацькою спільнотами.