Формування творчої активності учнів на уроках фізики та астрономії обговорювали на Закарпатті
9 червня 2015 року на базі Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 10 з угорською мовою навчання імені Дойко Габора Ужгородської міської ради Закарпатської області відбувся обласний науково-практичний семінар для методистів районних (міських) методкабінетів і керівників методичних об’єднань вчителів фізики та астрономії «Формування життєвої компетентності учнів шляхом використання практично-орієнтованих завдань на уроках фізики та астрономії».
У роботі семінару брали участь: Химинець В. В., професор кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, доктор фізико-математичних наук, професор, Бабунич О.Ю., начальник управління освіти Ужгородської міської ради, Гайналій Л.І., методист кабінету методики викладання природничо-математичних дисциплін Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.
Відкрив семінар Василь Химинець, який привітав усіх учасників семінару та побажав їм плідної роботи. Ознайомивши присутніх із планом роботи, Василь Химинець запросив до слова Оксану Бабунич, яка ознайомила учасників семінару зі станом освіти Ужгорода, проблемами сьогодення та перспективами розвитку.
Про роботу міського методичного об’єднання вчителів фізики та астрономії повідомила Лариса Гедеон, учитель-методист, учитель фізики та астрономії Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 19 Ужгородської міської ради Закарпатської області, керівник районного методичного об’єднання вчителів фізики та астрономії.
Стелла Кеслер, директор Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 10 з угорською мовою навчання імені Дойко Габора Ужгородської міської ради Закарпатської області коротко ознайомила гостей з історією школи, основними здобутками її вихованців, педагогічним колективом, а також із вчителем фізики, яка працює в даній школі. Виступ директора супроводжувався цікавою презентацією – візитівкою навчального закладу, що дало змогу учасникам семінару наочно ознайомитися зі школою, його вчителями та учнями.
Практичну частину семінару проведено у кабінеті фізики школи.
Про навчальний фізичний експеримент у формуванні творчої активності учнів розповів Степан Гладоник, старший учитель, учитель фізики навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І ступеня з угорською мовою навчання – угорськомовна гімназія» Ужгородської міської ради Закарпатської області, який звернув увагу на те, що фізичний експеримент – це спостереження й аналіз досліджуваних явищ у певних умовах, що дозволяють стежити за ходом явища й відтворювати їх щораз при незмінних умовах. Застосування фізичного навчального експерименту сприяє не тільки більш якісному формуванню предметних знань, але й розвитку практичних, загальнонаукових умінь учнів, продемонстрував цікаві і захоплюючі фізичні досліди для учасників семінару за новою програмою та підручниками.
Алла Ситнова, старший учитель, учитель фізики Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 імені В.С. Гренджі-Донського Ужгородської міської ради Закарпатської області провела порівняння освітленості та спектральних характеристик різних побутових ламп.
Про реалізацію компетентнісного підходу при вивченні астрономії доповів Ганус В.М., старший учитель, учитель фізики та астрономії лінгвістичної гімназії ім. Т.Г. Шевченка Ужгородської міської ради Закарпатської області і його учні Дюлай Василь, учень 11 класу та Лях Павло, учень 8 класу.
Про реалізацію професійної компетентності задля ефективного впровадження елементів інклюзивної освіти при вивченні фізики в загальноосвітніх навчальних закладах виступила Катерина Мелеш, старший учитель, учитель фізики Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 10 з угорською мовою навчання ім. Дойко Габора Ужгородської міської ради Закарпатської області.
Капраль М.М., учитель-методист, учитель фізики Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 12 Ужгородської міської ради Закарпатської області висвітлила тему «Дослідницькі задачі, демонстраційний експеримент та проектні технології на уроках фізики з використанням ІКТ» і продемонструвала майстер-клас.
На пленарному засіданні семінару Василь Химинець виступив з темою «Формування загальних та фахових компетенцій учнів на уроках фізики» наголосивши, що помітною особливістю сьогодення є різке збільшення обсягу знань, які потрібно засвоїти у школі. Постійне оновлення інформації потребує від людини наявності таких рис, як мобільність, здатність самостійно навчатися протягом життя, поглиблювати знання, вдосконалювати вміння та навички відповідно до запитів суспільства.
У виступі також йшлося про важливі напрями роботи в системі навчання, зокрема розв’язування задач, про умови компетентнісного підходу до їх розв’язування; визначення педагогічних інновацій і запровадження у роботі педагогів та критерії готовності вчителя до інноваційної діяльності.
Людмила Гайналій висвітлила тему «Формування життєвої компетентності учнів шляхом використання практично-орієнтованих завдань на уроках фізики та астрономії. Детально розкрита методика інноваційних підходів до організації навчально-виховного процесу – необхідна умова забезпечення якісного навчання, навчальний фізичний експеримент – як основа курсу фізики, формування життєвої компетентності учнів шляхом використання практично-орієнтованих завдань на уроках фізики, пропедевтика фізичних понять у курсі «Природознавство».
До обговорення кожної теми виступу активно долучалися всі педагоги.
За інформацією Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти