«Фінансова грамотність» - третій етап дослідно-експериментальної роботи

19 червня 2015 року в Києві на базі Університету банківської справи Національного банку України відбувся Всеукраїнський семінар вчителів загальноосвітніх навчальних закладів та методистів інститутів післядипломної педагогічної освіти з презентацією результатів впровадження курсу «Фінансова грамотність» та підсумкової діагностики рівня знань з курсу, інтерактивного електронного підручника для учнів 10-х класів та нових навчальних програм і навчально-методичного забезпечення для початкової і основної школи.
Семінар проводився за ініціативи Університету банківської справи та Національного банку України та участі Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, у співпраці з Програмою розвитку фінансового сектору (USAID/FINREP-II) у рамках заходів третього формувального етапу дослідно-експериментальної роботи (наказ МОНмолодьспорту від 19.07.2012 № 828) з впровадження курсу «Фінансова грамотність» у загальноосвітні навчальні заклади.
З вітальним словом до учасників семінару звернулась науковий керівник проекту впровадження курсу «Фінансова грамотність» Тамара Смовженко, ректор Університету банківської справи НБУ, яка зазначила значимість і масштабність проведеної роботи та подякувала партнерам Програми розвитку фінансового сектору (USAID/FINREP-II) та Національному банку України за системну підтримку проекту.
Роман Гладковський, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України, у своєму виступі зазначив важливість дослідно-експериментальної роботи, яка проводиться у освітньому просторі України та всебічну підтримку плану заходів Інституту інноваційних технологій і змісту освіти та Університету банківської справи НБУ з впровадження курсу «Фінансова грамотність» у навчальних закладах.
Чарльз Сігер, президент і генеральний директор компанії Financial Markets Internationa, Inc. (FMI), яка виконує Програму USAID/FINREP-II відзначив важливість проведеної роботи у рамках впровадження фінансової грамотності на Україні: «Ми б хотіли зробити споживачів фінансових послуг більш освіченими як в Америці, так і в Україні. Запровадження курсу «Фінансова грамотність» на рівні старших класів загальноосвітніх навчальних закладів та у початковій і основній школі є тими необхідними кроками до підготовки поінформованих, освічених та спроможних громадян».
Під час роботи Всеукраїнського семінару учасники заслухали доповідь Тамари Смовженко, д.е.н., професора, ректора Університету банківської справи НБУ: «Курс «Фінансова грамотність»: досягнення, проблемні питання та завдання на майбутнє», яка у своїй презентації фундаментально висвітлила всі напрямки роботи над проектом «Підвищення рівня фінансової грамотності в Україні».
Наталія Забуга, завідувач сектору науково-методичного забезпечення природничо-математичної та технологічної освіти відділення науково-методичного забезпечення загальної середньої освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України, у своїй презентації відзначила особливості проведення заходів третього етапу дослідно-експериментальної роботи та формування нового програмно-методичного забезпечення курсу.
Тетяна Гірченко, к.е.н., доцент, директор Інституту магістерської та післядипломної підготовки Університету банківської справи НБУ, розповіла про результати моніторингу та діагностики рівня знань учнів і студентів з курсу «Фінансова грамотність» за 2014/2015 навчальний рік.
Джейн Лопус, міжнародний експерт з фінансової грамотності Програми USAID/FINREP-II, д.е.н., директор Центру Економічної Освіти Іст-Бейського університету, подала оцінку впровадження курсу «Фінансова грамотність» в Україні.
Про особливості використання інтерактив??ого електронного навчального посібника з курсу «Фінансова грамотність» у навчальному процесі розповіла присутнім Тетяна Котухова – керівник відділу інформаційних технологій Програми USAID/FINREP-II.
З новим програмно-методичним забезпеченням курсу «Фінансова грамотність» для учнів початкової школи (2-4 класи), познайомила учасників Лілія Криховець-Хом’як, вчитель курсу «Фінансова грамотність» Української гімназії ім. І. Франка м. Тернопіль.
Нове програмно-методичне забезпечення курсу «Фінансова грамотність» для учнів основної школи (5-9 класи) представили Андрій Довгань, к.геогр.н., методист Київського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти педагогічних кадрів та Олена Часнікова к.п.н., доцент кафедри педагогічної майстерності Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів.
Зоєю Філончук, к.п.н., методистом Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради були представлені спецкурси з фінансової грамотності для підвищення кваліфікації педагогів початкової та основної школи. Оксана Сампара, вчитель Української гімназії ім. І Франка м. Тернопіль презентувала курс для батьків «Відкриті родинні студії. Фінансова мудрість родинної педагогіки».
Із заключним словом виступив Віктор Стеценко, в. о. керівника Програми USAID/FINREP-II, який висловив впевненість, що напрацьовані навчально-методичні матеріали та набутий досвід буде працювати на процвітання держави. Зі словами подяки за проведення масштабної, ефективної роботи виступили Наталія Бережна, керівник проектів і програм фінансового сектору Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), Наталія Лозицька, керівник департаменту з фінансової грамотності Програми USAID/FINREP-II та Тамара Смовженко, ректор Університету банківської справи НБУ. Всім учасникам були вручені подяки та пам’ятні сувеніри.