Екологія дошкільного дитинства

27-28 травня на базі Вінницької академії неперервної освіти відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Екологія дошкільного дитинства: відповіді на виклики сьогодення». Тема зазначеного семінару увійшла до плану роботи Міністерства освіти і науки України.
Участь у семінарі взяли науковці, представники регіональних інститутів післядипломної освіти, методичних служб управлінь освіти.
Тамара Панасюк, начальник відділу дошкільної освіти департаменту загальної середньої ти дошкільної освіти Міністерства освіти і науки під час виступу відмітила, що сьогодні дуже важко забезпечити екологію дитинства для кожної дитини, - «Адже, сприятлива екологія за своєю суттю відображає сукупність проблем, пов’язаних із забезпеченням комфортного проживання кожною дитиною періоду дитинства, її гармонійної взаємодії з довкіллям та збереженням здоров’я як у фізичному, так і в соціально - психологічному, соціально - педагогічному контекстах. А неоголошена війна на Сході України «розстріляла» дитинство десятків тисяч маленьких українців, назавжди змінивши їхнє життя та світогляд». «Василь Сухомлинський стверджував, що діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості», - зазначила Тамара Панасюк.
З доповідями виступили також - Алла Богуш, завідувач кафедри теорії і методики дошкільної освіти Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського, дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, профессор; Наталія Гавриш, головний науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук, профессор; Галина Тарасенко, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету ім. М.Коцюбинського, доктор педагогічних наук, професор; Ольга Долинна, завідувач сектору навчально-методичного забезпечення змісту дошкільної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України; Галина Іваниця, проректор з науково-педагогічної та навчально-методичної роботи Вінницької академії неперервної освіти, кандидат педагогічних наук.
Доповідачі говорили про психолого-педагогічні аспекти сприятливої екології дитинства в сучасному освітньому просторі, розвиток дитячої субкультури в соціумі тощо.
Під час практичної частини семінару учасники відвідали дошкільні навчальні заклади: №4 м. Жмеринка та № № 7, 19, 35 м. Вінниця.
Всі учасники семінару відмітили високий рівень діяльності цих закладів щодо створення умов для гармонійного розвитку внутрішнього і зовнішнього світу дитини, що забезпечує сприятливу екологію дошкільного дитинства.
«Давньогрецький філософ Сократ говорив: «Добрий порадник - кращий від будь-якого багатства». - Ми зібрались, щоб порадити один одному, поділитись досвідом, а значить, - стати багатшими на нові ідеї, знання, які допоможуть в процесі організації роботи з розвитку дитини, починаючи з пре??атального періоду, забезпечити екологію дитинства» - сказала Тамара Панасюк, підбиваючи підсумки семінару.