Абітурієнтам вдалося чесно і прозоро отримати бажане для них місце навчання, - Інна Совсун
В цьому році більшості абітурієнтів, порівняно зі вступною кампанією 2014 року, вдалося чесно і прозоро отримати бажане для них місце навчання. Про це повідомила перший заступник Міністра освіти і науки Інна Совсун в програмі «Від першої особи» на радіо Ера 13 серпня 2015 року.
Порівнюючи вступні кампанії за осанні два роки, Інна Совсун зазначила, що виклики цьогорічної вступної кампанії пов’язані з реформами, котрі запроваджуються. «Модель вибору пріоритетів заяв абітурієнтів дозволила надати кращі місця державного замовлення для вступників», - наголосила перший заступник Міністра.
За словами Інни Совсун, раніше зарахування на бюджетні місця відбувалося в кілька хвиль, що ускладнювало процес, робило його непрозорим. «Підтягування на вільні бюджетні місця відбувалося три рази. Але в будь-якому випадку під кінець вступної кампанії залишалося дуже багато вільних місць», - пояснила перший заступник Міністра.
Водночас Інна Совсун зазначила, що питання вільних бюджетних місць буде вирішено за умови збалансованості у розподілі держаного замовлення. «Сьогодні бюджетні місця залишаються на ті спеціальності, які не є популярними», - додала перший заступник Міністра.
На думку Інни Совсун, вільні місця залишаються із-за втрати інтересу абітурієнтів до певних спеціальностей, а також недостатнього рівня знань вступників з предметів, зокрема, фізики і хімії. «І це питання потрібно вирішувати у школах комплексно», - зазначила Інна Совсун.
Перший заступник Міністра розповіла, що вже у вересні цього року на розгляд Парламенту буде представлено законопроект «Про освіту», яким передбачається 12-річне навчання у школі та закладено профільну старшу школу. «Програми в школі перевантажені, і це одна із ключових причин подовження терміну навчання в школі до 12 років з тим, щоб вкласти в часові рамки той обсяг матеріалу, який необхідно знати за повну середню освіту», - повідомила Інна Совсун.
Як зазначила перший заступник Міністра, законопроектом також передбачено, що у старшій школі дитина обиратиме профіль, зокрема, з точних наук, гуманітарних, або суспільствознавчих, та головне - зможе продовжити своє навчання в університеті не обов’язково за цим профіле??, а вже за іншим.
Інна Совсун також звернула увагу на важливість питання профорієнтації випускників. «Велика частка з них зорієнтована на те, як отримати лише папірець про освіту, а не на омріяну ними професію», - підкреслила перший заступник. Окрім того, на думку першого заступника Міністра, відбувається втрата інтересу випускників до природничих наук, що пов’язана з програмою, з відсутністю у більшості шкіл обладнаних класів фізики чи хімії. Також часто вибір майбутньої професії здійснюється не самими абітурієнтами, а їхніми батьками.
Інна Совсун вважає, що профорієнтацію повинна проводити школа, шкільні психологи, котрі визначають схильності дитини, де вона може себе зреалізувати, і служба зайнятості. «Дітям нав’язується, що не завжди гарна освіта корелюється з поняттям успіху у житті. І ці ідеали зводять нанівець будь-яку роботу школи у напрямку профорієнтації. Тут потрібні ширші соціальні зміни, щоб абітурієнти по-іншому почали думати про своє майбутнє»,- підкреслила перший заступник Міністра.