• A-
    A+

1 жовтня презентували національне дослідження практичної підготовки учнів освіти будівельних професій

Опубліковано 03 жовтня 2024 року о 11:50
1 жовтня презентували національне дослідження практичної підготовки учнів освіти будівельних професій
Автор фото – EdUP
1 жовтня презентували національне дослідження практичної підготовки учнів освіти будівельних професій
Автор фото – EdUP
1 жовтня презентували національне дослідження практичної підготовки учнів освіти будівельних професій
Автор фото – EdUP
1 жовтня презентували національне дослідження практичної підготовки учнів освіти будівельних професій
Автор фото – EdUP
1 жовтня презентували національне дослідження практичної підготовки учнів освіти будівельних професій
Автор фото – EdUP
Попередній слайд
Наступний слайд
EdUP

1 жовтня презентували національне дослідження професійно-практичної підготовки здобувачів освіти будівельних професій під час Business Day у межах розширеного засідання Ради директорів Конфедерації будівельників України.

Його метою було вивчити стан професійно-практичної підготовки здобувачів профтеху в будівельній галузі та оцінити перспективи співпраці між закладами та роботодавцями.

Методологія дослідження передбачала як кількісні, так і якісні методи. Було проведено 90 глибинних інтерв’ю з представниками 28 закладів ПТО із 21 області України та міста Києва. Крім того, здійснено національне опитування, яке охопило 2392 здобувачі освіти, 1127 педагогічних працівників і 484 підприємства будівельної галузі. Це дало можливість отримати комплексну картину стану практичної підготовки у будівельному напрямі.

Основні результати дослідження:

  • Організація навчального процесу під час війни. Війна суттєво змінила навчання. Учні часто самотужки шукають місця для практики на локальних підприємствах, а навчання здебільшого проводиться дистанційно, що ускладнює професійну підготовку. 
  • Форми виробничої практики. Понад 60% учнів працюють на базових робочих місцях, 40% виконують завдання під наглядом наставників. Кожен п’ятий виконує роботу не за своєю спеціальністю, що знижує якість підготовки. 
  • Задоволеність практикою. 85% учнів задоволені практикою, зокрема завдяки наставникам, які допомагають адаптуватися до реальних умов роботи. 
  • Виклики для підприємств. Роботодавці говорять про труднощі з додатковим навчанням, спецодягом та інструментами. Багато підприємств відмовляються брати неповнолітніх через складні умови праці. 
  • М'які навички (soft skills). Розвиток комунікації, креативності та здатності до навчання є ключовими для успішної адаптації учнів на підприємствах. 
  • Матеріально-технічна база. Заклади-учасники EdUP мають найкращу базу для практичної підготовки. 60% майстрів відзначають сучасне обладнання, а 40% підтверджують наявність спеціально обладнаних лабораторій для інклюзивного навчання.

Дослідження проведено Швейцарською фундацією технічного співробітництва «Swisscontact» за підтримки Міністерства освіти і науки України, ГО «Українська асоціація маркетингу» та ГО «Ліга майстрів».

Довідково

Проєкт «Публічно-приватне партнерство для поліпшення професійної освіти в Україні» впроваджується за фінансової підтримки Swiss Development & Cooperation — Швейцарської агенції з розвитку та співробітництва, ТОВ «Геберіт Трейдінг», ТОВ «Сіка Україна» та виконується Swisscontact за підтримки Міністерства освіти і науки України.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux