1 жовтня презентували національне дослідження практичної підготовки учнів освіти будівельних професій
1 жовтня презентували національне дослідження професійно-практичної підготовки здобувачів освіти будівельних професій під час Business Day у межах розширеного засідання Ради директорів Конфедерації будівельників України.
Його метою було вивчити стан професійно-практичної підготовки здобувачів профтеху в будівельній галузі та оцінити перспективи співпраці між закладами та роботодавцями.
Методологія дослідження передбачала як кількісні, так і якісні методи. Було проведено 90 глибинних інтерв’ю з представниками 28 закладів ПТО із 21 області України та міста Києва. Крім того, здійснено національне опитування, яке охопило 2392 здобувачі освіти, 1127 педагогічних працівників і 484 підприємства будівельної галузі. Це дало можливість отримати комплексну картину стану практичної підготовки у будівельному напрямі.
Основні результати дослідження:
- Організація навчального процесу під час війни. Війна суттєво змінила навчання. Учні часто самотужки шукають місця для практики на локальних підприємствах, а навчання здебільшого проводиться дистанційно, що ускладнює професійну підготовку.
- Форми виробничої практики. Понад 60% учнів працюють на базових робочих місцях, 40% виконують завдання під наглядом наставників. Кожен п’ятий виконує роботу не за своєю спеціальністю, що знижує якість підготовки.
- Задоволеність практикою. 85% учнів задоволені практикою, зокрема завдяки наставникам, які допомагають адаптуватися до реальних умов роботи.
- Виклики для підприємств. Роботодавці говорять про труднощі з додатковим навчанням, спецодягом та інструментами. Багато підприємств відмовляються брати неповнолітніх через складні умови праці.
- М'які навички (soft skills). Розвиток комунікації, креативності та здатності до навчання є ключовими для успішної адаптації учнів на підприємствах.
- Матеріально-технічна база. Заклади-учасники EdUP мають найкращу базу для практичної підготовки. 60% майстрів відзначають сучасне обладнання, а 40% підтверджують наявність спеціально обладнаних лабораторій для інклюзивного навчання.
Дослідження проведено Швейцарською фундацією технічного співробітництва «Swisscontact» за підтримки Міністерства освіти і науки України, ГО «Українська асоціація маркетингу» та ГО «Ліга майстрів».
Довідково
Проєкт «Публічно-приватне партнерство для поліпшення професійної освіти в Україні» впроваджується за фінансової підтримки Swiss Development & Cooperation — Швейцарської агенції з розвитку та співробітництва, ТОВ «Геберіт Трейдінг», ТОВ «Сіка Україна» та виконується Swisscontact за підтримки Міністерства освіти і науки України.