Профільна: якою буде реформа старшої школи
Як батьки, учні, освітяни та представники місцевої влади ставляться до реформи старшої школи? Детальніше про результати всеукраїнського соціологічного дослідження і зміни, які передбачає реформа, поговоримо 23 вересня.
Під час заходу обговоримо:
мету впровадження реформи старшої профільної школи;
результати всеукраїнського соціологічного дослідження «Реформа профільної середньої освіти»;
дії щодо впровадження реформи старшої профільної школи.
Дивитися можна на фейсбук-сторінці та в ютуб-каналі МОН.
Програму заходу дивіться за покликанням.
Заплановано дискусію та обговорення результатів дослідження за участю:
Оксена Лісового, міністра освіти і науки України;
Ігоря Хворостяного, генерального директора Директорату шкільної освіти МОН;
Сергія Колебошина, народного депутата України;
Валентини Полторак, менеджерки Швейцарсько-українського проєкту DECIDE;
Антона Грушецького, виконавчого директора КМІС;
Андрія Залівського, Червоноградського міського голови;
Ігоря Сташкевича, секретаря Краматорської міської ради;
Василя Білогури, начальника управління освіти Чернігівської міської ради;
Романа Бондаренка, співзасновника ГО «Батьки SOS»
учнів старших класів.
Преспідхід міністра освіти і науки України Оксена Лісового відбудеться о 12:30.
Реформа передбачає, що з 2027 року повна середня освіта триватиме 12 років. Учні 10–12 класів вчитимуться в ліцеях, переважно відокремлених від 1–9 класів, та зможуть обирати профіль освіти навчання, навчальні предмети, а також і курси для поглибленого вивчення.
У межах реформи відбудуться ґрунтовні зміни у змісті освіти, підходах до організації освітнього процесу. На зміни чекає також і мережа закладів освіти. Для МОН важливо почути думку громадськості щодо викликів та можливостей впровадження реформи.
Щоб дослідити виклики на шляху до трансформації освіти, було проведено соціологічне дослідження «Реформа профільної середньої освіти». Його провів Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) у квітні–травні цього року на замовлення Швейцарсько-українського проєкту DECIDE — «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» на запит МОН.
У дослідженні взяли участь понад 80 тисяч респондентів. Серед них — учні, батьки, освітяни та представники місцевої влади з усіх регіонів України.
Украй важливим є опитування учнів старших класів, оскільки насамперед ця реформа для підлітків. Їхні відповіді дають змогу глибше зрозуміти, як реформа вплине на якість освіти, а також допоможуть вчасно виявити та подолати потенційні ризики.