A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Обладнання для спеціальних шкіл та НРЦ

У 2020 році 43 спеціальні школи та НРЦ отримають сучасне обладнання за державні кошти. Їх спрямовано на придбання обладнання для спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів, у яких навчаються сліпі, зі зниженим зором, глухі діти. 

Для цього передбачено майже 45 млн грн залишків освітньої субвенції 2019 року. 

Так,  за кошти державного бюджету вперше буде закуплено: 

  • брайлівські принтери для друку з відповідним програмним забезпеченням, зокрема із можливістю друку кольорової рельєфної графіки, пристрої для створення тактильної графіки;
  • брайлівські друкарські машинки, використання яких є популярним за кордоном; 
  • апаратно-програмні комп'ютерні тифлокомплекси із синтезом мови (ком’ютерні тифлокомплекси), брайлівські дисплеї та програми екранного доступу, які забезпечують можливість учням, що не бачать, опановувати і в подальшому використовувати комп’ютери та ноутбуки, розширюючи як освітні можливості, так і формуючи сучасні інформаційні компетентності;
  • дидактичні матеріали, наочність, навчальні ігри, моделі та допоміжні засоби для навчання, що зможуть зробити уроки більш насиченими, цікавими та корисними, дати можливість дітям опанувати сучасне обладнання (наприклад, органайзери шрифтом Брайля), яке успішно використовують їхні однолітки в інших країнах.


Також вперше спеціальні школи для глухих та дітей з порушеннями зору зможуть закупити за державні кошти сучасні тренажерні комплекси, зокрема програмно-апаратні комплекси для корекційно-розвиткової роботи. Вони забезпечать комплексну роботу з особами з порушеннями слуху, розвиток слухового сприймання, формування та корекцію звуковимови. 

Також кошти дають можливість закупити комп’ютерні логопедичні тренажери для закріплення правильної вимови, інтерактивні дошки для навчально-виховної роботи, мультимедійні проєктори для збільшення зображень, а також оновити комп’ютерну техніку.

Перелік обладнання, якого потребують спеціальні школи та НРЦ, заклади формували самостійно, орієнтуючись на власні потреби. Ці пропозиції було узагальнено обласними державними адміністраціями та подано до МОН, де їх розглядала спеціально утворена Комісія. 

За результатами роботи Комісії Міністерство затвердило погоджені пропозиції областей наступними наказами: