A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Опорні школи



У межах процесу децентралізації влади в Україні відбувається активне утворення об’єднаннях територіальних громад (ОТГ), освітніх округів та опорних навчальних закладів.

Загальноосвітні навчальні заклади, що є опорними, створюються для рівного доступу усіх дітей до якісної освіти, раціонального і ефективного використання ресурсів, та є одним із механізмів реформування системи загальної середньої освіти й упорядкування шкільної мережі.

Моніторинг процесу децентралізації влади та реформування місцевого самоврядування в галузі освіти (станом на  01.10.2020 р.)  

Повний перелік опорних шкіл



Кількість опорних закладів загальної середньої освіти у регіональному розрізі

станом на 01.10.2020


Місцеві громади, які є засновниками таких закладів, визначають опорні заклади серед підпорядкованих йому загальноосвітніх навчальних закладів на конкурсній основі відповідно до затверджених ними умов.

Під час проведення конкурсу обов’язково враховуються:

  • освітні потреби учнів (вихованців) у забезпеченні певних напрямів спеціалізації;
  • здатність забезпечити на належному рівні організацію допрофільної підготовки і профільного навчання;
  • рівень забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами;
  • наявність належної матеріально-технічної бази (обладнаних спортивних об’єктів, кабінетів фізики, хімії, біології, географії та інших, лабораторій, навчальних майстерень, комп’ютерного і мультимедійного обладнання, швидкісного доступу до Інтернету);
  • укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою;
  • зручність та наявність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення учнів (вихованців) і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання.

Через складну демографічну ситуацію та глобалізацію наразі в сільській місцевості діє багато шкіл із малою наповнюваністю, які не можуть забезпечити належної якості навчання. Тому такі малокомплектні школи мають можливість стати філією опорної школи і зазвичай виконують функції початкової школи. Для дітей та педагогічних працівників з інших населених пунктів забезпечується підвезення до опорної школи.

Кількість учнів (вихованців) опорного закладу (без врахування учнів філій) становить не менше 200 осіб.

Детальна інформація про децентралізацію у сфері освіти


Головні нормативно-правові документи