A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Секція «Професійна освіта. Перезавантаження»

Презентація "Напрями та перспективи трансформації професійної освіти в Україні". Ірина Шумік

Презентація "Державно-приватне партнерство в освіті (ДПП). Олена Колеснікова

Презентація "EU4Skills: Кращі навички для сучасної  України. Програма дій ЄС  для України 2018 ріку "

За якими напрямами відбуватиметься оновлення змісту професійної освіти та які чинники впливатимуть на результат реформи. Про це говорили учасники секції “Професійна освіта. Перезавантаження”.
Серед інших тем секції:
- позиція профосвіти в контексті нового Закону України “Про фахову передвищу освіту”;
- ліцензування освітньої діяльності та акредитація освітніх програм;
- професії загальнодержавного значення;
- робота навчально-практичних центрів;
- створення Центрів професійної досконалості тощо.

Наразі у сфері професійної освіти вже здійснено низку кроків, спрямованих на покращення її змісту та статусу. Перший заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей зазначив, що вже зараз області стали активними гравцями сфери професійної освіти, однак, їм потрібно змінити підходи до управління мережею.
“Нам потрібно збільшувати здатність регіонів в управлінні професійною освітою. Зараз ми повинні говорити про профтехосвіту як про ланку, яка допомагає розвивати регіони, а не забезпечує соціальний захист дітей. Треба говорити, як це забезпечує роботодавців, як це впливає на ринок”, - зазначив Павло Хобзей.

Учасникам секції, зокрема, розповіли про вже напрацьовані документи у сфері профосвіти. Так, вони дізналися про ключові новації законопроєкту “Про професійну (професійно-технічну) освіту” , схвалену Кабміном Концепцію професійно-технічної освіти, яка визначатиме розвиток напряму до 2027 року.  Ще одним важливим документом, який був прийнятий цьогоріч, є Концепція підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти і план заходів з її реалізації. Ірина Шумік, генеральний директор директорату професійної освіти МОН пояснюючи завдання цього документа підкреслила, що запроваджувати дуальну освіту в Україні потрібно за новою, пристосованою до українського ринку моделлю. Адже досвід європейських країн базується на взаємодії з конкретною системою, яка побудована за іншим принципом, відмінним від українського.
Запрошені учасники також дізналися про масштабний європейський проєкт щодо профосвіти, який реалізовуватиметься в Україні. Так, перший радник Представництва ЄС в Україні Фредерік Куне зазначив, що проєкт EU4Skills спрямований на розвиток професійної освіти - модернізацію інфраструктури, закупівлю обладнання, створення центрів досконалості, а також зміну змісту освіти.
“Бюджет проєкту складає 58 млн євро. Його ціллю, зокрема, є те, щоб Україна не просто скопіювала європейський досвід, а перейняти кращі практики. Адже кожна країна має свої особливості та системи”, - наголосив Фредерік Куне.
Далі відбулись короткі  дискусії, наприклад, щодо професій загальнодержавного значення Тетяна Озерова, директор департаменту освіти і науки Запорізької ОДА, розповіла, що на місцях вони розглядаються більше як можливість підготовки учнів за кошти держбюджету. Що стосується тих професій, за якими створюються навчально-практичні центри, це теж розглядається як можливість покращити матеріально технічну базу за рахунок держбюджету.      
За іншою темою обговорення - ліцензування освітньої діяльності - виступала  представниця від бізнесу Олена Колеснікова. Вона пояснила, що нині бізнес-партнери, які хочуть почати підготовку за певною професією, мають пройти довготривалі процедури ліцензування та атестації. Це позбавляє бізнес швидкої реакції на зміни на ринку праці.
“Бізнес готує спеціалістів для роботи на певному обладнанні, яке підприємства періодично закуповують. У нових положеннях МОН враховує побажання бізнесу щодо наборів у групи. Якщо бізнес хоче проплатити підготовку кількох спеціалістів, то створення таких груп має бути враховано у Законі. Це допоможе уникнути різночитання певних положень”, - наголосила Олена Колеснікова.
В межах обговорень фахівці Міністерства могли дізналися думку стейкхолдерів та освітян, які залучені до управління профосвітою на місцях. Усе це допоможе їм оновлювати зміст галузі відповідно до запитів зацікавлених сторін.