A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Секція. Розвиток педагогічної освіти

Секція Серпневої конференції. Розвиток педагогічної освіти (ФОТО)

Концепція розвитку педагогічної освіти. Презентація Лілії Гриневич

Концепція розвитку педагогічної освіти. Презентація Олега Шарова

Які зміни потрібні вищій педагогічній освіті та як покращити підготовку вчителів для закладів різних рівнів освіти – ці питання обговорювалися під час секції «Розвиток педагогічної освіти». Участь у ній взяли Міністр освіти і науки Лілія Гриневич, члени колегії та працівники МОН, керівники педагогічних вишів і коледжів, представники експертного середовища.

Зокрема, йшлося про необхідність якісних змін у вищій педагогічній освіті, адже в умовах Нової української школи перед вчителем стоять нові завдання. Так, нині це забезпечення сучасного освітнього середовища, виховання на цінностях, впровадження педагогіки партнерства, нового змісту навчання, особистісно-орієнтованих моделей освіти, дія в умовах автономії школи тощо. Для підготовки у виші та коледжі вчителя, готового до виконання нових завдань, потрібно впровадити низку важливих змін.

Необхідно запровадити:

  • стажування у кращих педагогічних працівників педагогічна інтернатура для випускників ЗВО
  • наставництво
  • ваучери професійного розвитку педагогічного працівника
  • відкритість результатів підвищення кваліфікації
  • нові педагогічні професії
  • національний та незалежні портали розвитку педагогічної майстерності
  • часткові професійні кваліфікації

Також учасники секції обговорювали можливість складання випускниками педагогічних спеціальностей єдиного кваліфікаційного іспиту.

«Звісно, ми не можемо говорити, що все це вже буде завтра чи навіть наступного року. Однак ми маємо невпинно впроваджувати зміни, впроваджувати ідеї, закладені в концепції розвитку педагогічної освіти, професійному стандарті вчителя початкових класів, який, до речі, нещодавно був прийнятий першим в Україні», – відзначила Міністр Лілія Гриневич.

Вона також подякувала керівникам вишів та коледжів за оперативне включення в процес підготовки вчителів для НУШ. «Я знаю одне, колеги: ми з вами зрушимо цю реформу. Вища школа повинна давати свіжий подих, дивитись вперед, витягувати за собою середню освіту», – наголосила Міністр.

Генеральний директор директорату вищої освіти і освіти дорослих Олег Шаров розповів про цьогорічну новацію вступу на педагогічні спеціальності – на більшості з них місця держзамовлення розподілялися за широким конкурсом. Це дозволило збільшити набір студентів на низку спеціальностей. Водночас Олег Шаров відзначив, що «на сьогоднішній день пріоритетним завданням розвитку вищої освіти в цілому є розвиток математичної, фізичної, хімічної педагогічних спеціальностей».

Одним з ключових питань обговорення також було навчання тих фахівців, які хочуть працювати в школах, але не мають вищої педагогічної освіти.

«Сьогодні є люди з вищою, не педагогічною освітою, які готові піти працювати в школи. І для нас є викликом їх перепідготовка. Їм треба запропонувати опцію короткої підготовки, після вищої освіти, яка буде дуже прикладна. Дасть методики і дасть можливість працювати в школах в системі НУШ», – підкреслила Лілія Гриневич.

Під час дискусії учасники торкнулися питань проходження практик студентами класичних та педагогічних закладів вищої освіти, можливостей фінансування на оновлення матеріальної бази навчальних кабінетів, неоднорідності ринку праці для молодих педагогів в Україні.

«Ми чекаємо синергії зусиль», – наголосила на завершення Міністр та запросила активніше долучатись до розвитку системи педагогічної освіти.


Більше можна переглянути на відео з панельної дискусії, а також у презентаціях.