A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Секція. Професійно-технічна освіта

Секція Серпневої конференції. Професійно-технічна освіта (ФОТО)

Презентація. Спільна Ніла Петрівна, директор ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей імені І.Г.Боровенського»

Створення Центрів професійної досконалості, розбудова рад професійної освіти на місцях, а також впровадження дуального навчання. Усі ці теми обговорили учасники панельної дискусії “Професійно-технічна освіта” під час серпневої конференції.

Оскільки зараз триває робота над проектом Закону України “Про професійну (професійно-технічну) освіту”, фахівці Міністерства залучають широке коло стейкхолдерів до роботи над проектом. Отримані знання допоможуть їм врахувати інтереси зацікавлених сторін та чітко виписати у документі ті норми, які підвищать якість профосвіти на практиці.

Однією з новацій, яку планують включити до законопроекту, є створення регіональних Центрів професійної досконалості. На думку учасників панелі, у ньому мають проходити тренінгові заходи, робота над інноваційними проектам тощо. Крім того, він має стати платформою взаємодії представників бізнесу та роботодавців з управлінцями закладів освіти. Під час створення Центрів треба також зважати на досвід закордонних колег.

“Міжнародні експерти бачать такі Центри чимось інноваційним, таким, що дає можливість системі професійного навчання розвиватись на інших інформаційних засадах. У ньому мають застосовуватись інноваційні технології навчання, новітні методики у роботі з учнями. Ще однією складовою Центрів має стати партнерство з роботодавцями та залучення їх до освітнього процесу”, - зазначила спікер панелі, фахівець Інституту демографії та соціальних досліджень ім. М. Птухи НАНУ Лариса Лісогор.

Вона також наголосила, що професійну орієнтацію слід проводити вже під час навчання в дитсадку. Адже діти мають розумітися на сучасних професіях, знати про їх особливості та переваги.

Щодо професійного розвитку викладачів, то йому слід приділяти не менше уваги, ніж навчанню учнів. Враховуючи, що техніка на підприємствах постійно оновлюється,  викладачі також мають адаптуватися до нових технологій, розумітися на сучасних методиках виробництва.
Обговорюючи створення професійних рад, учасники підкреслили, що такий орган сприятиме розвитку профосвіти на місцях, а також вирішуватиме багато галузевих питань, наприклад, формування регіонального замовлення. Однак для самостійної роботи органу члени рад мають розуміти, як реагувати на критичні ситуації, приймати рішення та нести відповідальність за їх наслідки. У цьому їм допомагатимуть дослідження експертів та аналіз ринку праці.

Спікери також підкреслили, що для ефективної роботи ради її структура має підлаштовуватися під особливості конкретної громади або регіону, оперативно реагувати на їхні виклики та працювати над їх вирішенням.

Оскільки зараз поняття регіональної ради є новим, учасники наголосили, що його треба перш за все врегулювати на законодавчому рівні, визначити правовий статус регіональних рад та підстави їх функціонування.

Учасники також розказали про досвід участі у різних іноземних, всеукраїнських та регіональних програмах, можливостях покращення матеріально-технічної бази закладів, працевлаштування випускників за фахом тощо.