A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Секція. Освіта і громада в ОТГ: проблеми та шляхи вирішення

Секція Серпневої конференції. Освіта і громада в ОТГ: проблеми та шляхи вирішення (ФОТО)

У межах реформи децентралізації управління освітою у об'єднаних територіальних громадах (ОТГ) здійснюється за новими принципами. Учасники секції “Освіта і громада в ОТГ: проблеми та шляхи вирішення” обговорили переваги та недоліки такої самостійності, зміст та головні новації Нової української школи, а також визначили, що лідери ОТГ можуть зробити для забезпечення якості освіти.

Серед інших питань дискусій - розумне планування мережі шкіл, розвиток позашкільних закладів, інклюзія в освіті, закордонний досвід для розвитку громад тощо.У обговореннях взяли участь представники місцевих управлінь освіти та науки, директори шкіл, вчителі та фахівці Міністерства освіти і науки України.

За результатами панелі учасники провели презентації та визначили, що:

  • оптимізація шкільної мережі та визначення опорних шкіл допомагає підвищити якість освіти;
  • інклюзивне та дружнє до дитини освітнє середовище допомагає дітям з особливими освітніми потребами комунікувати з однолітками, здобути якісну освіту та комфортно адаптуватися до реального життя;
  • оскільки реформа освіти вимагає більших зусиль під час підготовки до уроків, деякі вчителі чинять спротив реформі. Такі педагоги не готові до змін і не хочуть сприймати сучасні методики навчання;
  • ОТГ отримали повноваження утворювати або ліквідовувати заклади освіти, укладати контракти з директорами шкіл на правах засновників, що значно збільшує їх самостійність та незалежність від районних чи обласних рад;
  • новий Закон України “Про загальну середню освіту” має чітко визначити межі шкільної автономії, зокрема фінансову, академічну, кадрову та організаційну;
  • для успішного розвитку ОТГ, управлінці мають більше дізнатися про проведення тендерів, розробку програми розвитку закладу, розбудову інклюзивної освіти.


Учасники однієї з робочих груп секції склали список методичних рекомендацій для вчителів, які навчатимуть першачків, та презентували його під час фінальних обговорень. Після фахового відбору деякі з них увійдуть до професійної збірки.