A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

«Слюсарні роботи» (Павло Гречка)




Кілька років тому Павло Гречка отримав диплом автослюсаря у Квасилівському професійному ліцею. Зараз він викладає слюсарну справу в цьому ж закладі. Розмірковуючи про роботу зі студентами Павло каже, що стати для них авторитетом можна лише ціною власних результатів.

Торік Павло змагався в регіональному відборі WorldSkills Ukraine в Рівненській області та виборов першість у компетенції «Слюсарні роботи».

Про враження від WSU, викладання у ліцеї та призи, які мотивуватимуть сучасних студентів, читайте в нашому інтерв’ю.


Чому обрали професію автослюсаря?

З дитинства спостерігав за тим, як ремонтують різні автомобілі. Коли батько лагодив авто допомагав йому, дуже цікавив процес. Потім знайшов заклад, де вчили на автослюсаря та вступив.

Чи задоволений я вибором? Так, дуже.


Чому пішли на конкурс?

Коли торік дізнався про конкурс, одразу захотів перевірити навички. Я чув про нього і раніше, але була якась невпевненість, боявся «завалитися».

Зараз не вагаючися подав заявку. Хотілось власним прикладом показати учням, до чого треба прагнути.


Про конкуренцію на майданчику

Серед суперників були такі ж молоді майстри, студенти. Атмосфера була доброзичлива. Здивувався, коли учасники-студенти потім підходили та питали як я виконував завдання, казали, що теж так хотіли.


Задоволені результатом?

Відчуваю гордість, адже зміг гідно показати себе на обласному рівні.


Будете рекомендувати конкурс студентам?

Так, навіть наполягатиму! Це хороша можливість пройти незалежну оцінку, перевірити знання. Можна багато отримати: від нових навичок до спогадів про участь.

Інше питання – їхня власна мотивація. Є студенти, які швидко засвоюють матеріал на рівні програми й хочуть глибше вивчити предмет. Конкурс на кшталт WSU розпалює в них азарт, бо треба тренуватися та вивчати завдання попередніх років.

Інших мотивує приз, стипендія.

Але я стаю на бік нового досвіду. Було б добре, якби призер отримував можливість поїхати на автомобільний завод, подивитися як робот складає машини. Це незабутні враження для молодого фахівця.


Про досвід викладання 

У мене різниця зі студентами 7-6 років. Добре розумію їхній стан, переживання. Тому вдається знайти підхід, підібрати слова, щоб студент захотів вчитися. Я намагаюся налагодити дружні взаємини.


Про випускників

Коли я вступав, усі хотіли бути бухгалтерами, юристами, маркетологами. Зараз хлопці й дівчата більш реалістично дивляться на світ. Хочуть почати з якоїсь практичної професії – автослюсар, зварювальник, перукар або кравец, а далі вже рости у цьому напрямі.

Можливість відкрити власний бізнес також мотивує.

З деякими випускниками спілкуюся й досі. Наприклад, перед війною телефонував випускник-автослюсар, каже: «У мене є менший брат, хочу щоб він вступив у Квасилівський ліцей. Які там є професії?».

Я порадив йому вступати на зварювальника. Старший зможе займатися ремонтом двигунів, менший – кузовними роботами. Гарний сімейний бізнес виходить.

Вони бачать у мені людину, на яку можна покластися, з якою можна порадитися. Це цінно й водночас відповідально.


Які плани на майбутнє? 

Для того, щоб бути класним автослюсарем, треба добре розуміти автомобілі, а це досвід, практика.

Викладання – спосіб поділитися знаннями та вчитися в інших. Нещодавно дізнався від студента про ремонт двигуна іншим методом.


Про що мрієте?

Останній час тільки про мир. В іншому звик ставити конкретні цілі.

Якщо ділити життя на професійне та приватне, то зараз хочу приділити увагу приватному.

Як викладач хочу підготувати якомога більше студентів, кваліфікованих робітників. Кожен має бути ефективним у своїй справі, тоді буде результат.