A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Дуальна освіта для 35% учнів, співпраця з найбільшими бізнесами Кривбасу і стажування педагогів на гірничих підприємствах - кейс Криворізького професійного гірничо-технологічного ліцею


167 учнів Криворізького професійного гірничо-технологічного ліцею опановують професію навчаючись на підприємстві: обравши дуальну форму вони 70% часу проводять на виробництві, а 30% - в профтеху. Окрім стипендії, вони отримують гроші за виконану під час навчання роботу - це від 4,7 до 11 тис гривень на місяць.

“Дуальна освіта - це реальний інструмент для навчання учнів практиці, якщо маєш партнерів, готових вкладати свій час та ресурси. Ми співпрацюємо з трьома великими бізнесами Кривбасу. Вони якісно готують учнів, аби ті повернулися до них на підприємства кваліфікованими робітниками. Водночас таке партнерство дозволяє нашим педагогам підвищувати кваліфікацію. У цьому році вони пройшли стажування або навчання більш як за 30-ма тренінговими програмами гірничих підприємств”, - зазначив директор Криворізького професійного гірничо-технологічного ліцею Вячеслав Сиротюк.

Він також розповів, що ці партнери долучаються до оцінювання випускників під час державної кваліфікаційної атестації, а ще допомагають оновлювати матеріально-технічну базу в майстернях закладу.

“Впродовж останніх трьох років ми безоплатно отримали від бізнес-партнерів засоби індивідуального захисту, інструменти та обладнання на суму понад 71 тис гривень. Крім того, коли наші учні приходять на підприємство навчатися, їх безкоштовно забезпечують спецодягом. Учні бачать ставлення роботодавця, умови роботи та краще розуміють особливості професії. Далі, якщо є успіхи, випускників запрошують на роботу, де їхня зарплата стартує від 15 тис гривень”, - розповів Вячеслав Сиротюк.

Наразі заклад також співпрацює з 5-ма найбільшими підприємствами Кривбасу. На базі їхніх виробництв учні можуть проходити виробничу практику.

Ліцей розташований у промисловому регіоні, тож професії, які обирає місцева молодь, здебільшого стосуються гірничої сфери. Так, 2020 року в закладі навчається 533 учні, з яких 312 опановують професії прохідника, кріпильника, машиніста електровоза, електрогазозварника, машиніста тепловоза, слюсара з ремонту рухомого складу, машиніста екскаватора, електрослюсаря (слюсаря) чергового та з ремонту устаткування тощо. Для дорослих у закладі проводять перепідготовку та підвищення кваліфікації за професіями гірника, люкового, прохідника, кріпильника, машиніста бурової установки, електрогазозварника, машиніста тепловоза, електрослюсаря (слюсаря) чергового та з ремонту устаткування та ін.

Для якісної підготовки учнів на денній формі в ліцеї постійно оновлюють підходи до навчання. Наприклад, цього року в закладі завершився науковий експеримент всеукраїнського рівня за темою “Педагогічні умови формування конкурентоздатних фахівців гірничого профілю у закладах професійної освіти”. Під час експерименту там напрацювали навчальні матеріали для гірничорудної галузі, вимоги до безпеки на таких об'єктах, інструменти для оцінки навичок учнів-гірників тощо. Команда проєкту, зокрема, створила навчальний 3D фільм, який пояснює процес буріння шпурів за допомогою спеціальної установки. В межах експерименту оновили 3 державних стандарти за професіями прохідника, люкового та машиніста електровоза.

Вступити на навчання до Криворізького професійного гірничо-технологічного ліцею можуть випускники шкіл після 9-го або 11-го класу. Докладніше про вступ можна дізнатися у фахівців приймальної комісії ліцею за номером 068 293 0759 або написавши лист на пошту kpgtl@ukr.net

Сайт Криворізького гірничо-технологічного ліцею: kpgtl.dp.ua

Довідково:

2019 року стартувала масштабна реформа професійної (професійно-технічної) освіти. Результатом цих змін мають стати комфортні умови для навчання учнів, стимули для ефективної роботи педагогів та інструменти, які дозволять бізнесу впливати на політику підготовки кадрів у регіоні.

У межах реформи МОН співпрацює з програмою ЄС “EU4Skills: Кращі навички для сучасної України”. Її завданням є підвищення ефективності змін у профосвіті та модернізація інфраструктури. Програма “EU4Skills” фінансується ЄС і державами-членами — Німеччиною, Фінляндією та Польщею; вона працює на національному рівні та у 7 пілотних областях: Вінницькій, Полтавській, Запорізькій, Рівненській, Львівській, Миколаївській та Чернівецькій.