A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Статистичні дані



Пріоритетними напрямами розвитку інклюзивної освіти є:

  • забезпечення якісної освіти для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до їх потреб, можливостей та інтересів;
  • підвищення якості інклюзивного навчання;
  • забезпечення якісних та доступних послуг інклюзивно-ресурсних центрів; 
  • збільшення частки закладів освіти, де організовано інклюзивне навчання;
  • збільшення чисельності асистентів вихователя для закладів дошкільної освіти, асистентів вчителя для закладів загальної середньої;
  • розбудова сучасного, безпечного, інклюзивного й комфортного освітнього середовища в закладах освіти;
  • створення нового освітнього простору в закладах загальної середньої освіти (ЗСО) відповідно до принципів мотивувального та креативного дизайну, технологічності та інклюзивності;
  • організація системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників різних рівнів освіти щодо роботи з дітьми з ООП.

За офіційними статистичними даними в результаті розвитку інклюзивного навчання за останні п’ять років досягнуто:

зростання більше ніж у 6 разів кількості учнів, охоплених інклюзивним навчанням:

  • 2016/2017 н. р. – 4 180 учнів;
  • 2020/2021 н. р. – 25 078 учнів; 

збільшення кількості асистентів учителя у 8,4 рази:

  • 2016/2017 н. р. – 1 825 асистентів;
  • 2020/2021 н. р. – 17 215 асистентів;

зростання кількості інклюзивних класів у 7 разів:

  • 2016/2017 н. р. – 2 715 класів;
  • 2020/2021 н. р. – 18681 класів. 

безбар’єрність архітектури закладів загальної середньої освіти: 

  • до першого поверху – 79,5 % (1 1775 закладів);
  • до другого поверху – 0,6 % (90 закладів);
  • до третього – 0,4 % (65 закладів);
  • до четвертого і наступних – 0,1 % (21 заклад).

У 2020/2021 н. р. для дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку створено:

4 369 спеціальних груп у 1630 закладах дошкільної освіти, де 61 668 дітей здобувають дошкільну освіту;

3 796 інклюзивних груп  у  2 242 закладах, де виховуються 6 849 дітей.

У 2020/2021 н. р. в 708 закладах професійної (професійно-технічної) освіти навчалися 4 223 учнів. 

Обсяги субвенції на надання підтримки особам із особливими освітніми потребами становили:

  • 2017 р. – 209,46 млн грн;
  • 2021 р. – 504,4 млн грн.

Для забезпечення учнів з особливими освітніми потребами підручниками у 2021 році з державного бюджету виділено 52 421,08 тис грн

За три роки в Україні розбудована і продовжує функціонувати мережа інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ). Вони забезпечують системний, кваліфікований психолого-педагогічний супровід здобувачів дошкільної та загальної середньої освіти.

Станом на 1 січня 2021 р. налічувалося 633 ІРЦ, де 151 427 дітей пройшли комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку.

ІРЦ забезпечені за рахунок держави заробітною платою, обладнанням відповідно до розробленого Міністерством переліку, комплектами (699 комплектів) сучасних світових методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей, 507 фахівців отримали сертифікати міжнародного зразка після проходження навчання по використанню цих методик, що гарантує надання ними якісних послуг на рівні міжнародних стандартів.

Протягом 2020 року 170 фахівців ІРЦ пройшли навчання щодо вивчення потреб дитини з особливими освітніми потребами за сучасними світовими методиками методик, 247 фахівців продовжують відповідне навчання у 2021 році.

З жовтня 2020 р. по червень 2021р. пройшов всеукраїнський онлайн-курс підготовки тренерів з інклюзивної освіти, які в подальшому навчатимуть на постійній основі різні групи учасників процесу впровадження інклюзії. Навчання організоване Міністерством освіти і науки України спільно з Міжнародним благодійним фондом Lumos (Велика Британія).

Усі ІРЦ діджиталізовано, функціонує інформаційна освітня система АС ІРЦ та сайт для забезпечення зручного доступу до послуг, що особливо актуально в сучасних реаліях адаптивного карантину. Створено мобільний додаток на платформах IOS та Android, що поліпшить доступ до послуг.