A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Дистанційна освіта



12 березня усі заклади дошкільної освіти були переведені на дистанційне навчання. Якщо термін дії карантину змінюватиметься через епідеміологічну ситуацію в Україні, навчальний рік продовжуватись не буде. Навчальний рік зазвичай триває з 1 вересня до 31 травня, а оздоровчий період з 1 червня до 31 серпня.

МОН підготувало рекомендації  щодо організації освітнього процесу в закладах освіти під час карантину. Режим роботи усіх працівників та форму дистанційного навчання визначає керівник закладу, враховуючи особливості регіону та дитячого садка.  

В умовах карантину важлива взаємодія вихователів та батьків дітей. Так, рекомендується проводити консультації щодо розпорядку дня, харчування і діяльності вихованців, а також онлайн-заняття. Останні можуть відбуватися в режимі реального часу або ж надсилати як записи. Таку комунікацію можна організувати за допомогою онлайн-конференцій, соціальних мереж, мобільних додатків, вебсайтів тощо.

Перелік ресурсів із вправами та завданнями для дітей, поради батькам та корисна інформація щодо занять — за посиланням.

Докладніше про умови та оплату праці працівників закладів освіти під час  карантину у спільному листі Міністерства освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 17.03.2020.

Ігрова 

Гра завжди бажана для дитини. Вона створює позитивний емоційний настрій, на якому всі психічні процеси протікають активно. Ігрова діяльність сприяє і розвитку в дитини навичок, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим. Наприклад, у різних сюжетно-рольових іграх дитина має змогу багаторазово моделювати й закріплювати послідовність прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання (ляльки) тощо.

Трудова 

У дошкільників є бажання самостійно діяти з предметами зі «світу дорослих» — мити посуд, накривати на стіл, підмітати тощо. Тож малюкам неодмінно слід давати посильні трудові доручення. Для дітей це спосіб самоствердження, втілення своїх бажань і можливостей.

У старшому дошкільному віці у дітей з’являється почуття відповідальності за свою роботу, а також новий мотив діяльності — зробити для інших. Дитина проявляє ініціативу, у неї з’являється об’єктивна самооцінка. У цей період діти навчаються працювати разом, розподіляти між собою обов’язки, домовлятися, здійснювати дії так, щоб інший міг їх успішно продовжувати. Залучати дітей до побутової праці важливо, бо під час такої діяльності між дитиною і дорослим встановлюються стосунки реальної взаємодопомоги, координації дій, розподілу обов’язків. Зароджуючись у дошкільному віці, ці стосунки розвиваються й надалі.

Художньо-продуктивна 

У різних видах художньо-продуктивної діяльності формується незалежність дитини від дорослого, прагнення до пошуку адекватних засобів самовираження. Дошкільники мають змогу втілити свої задуми та реалізувати творчі здібності.


Рекомендації щодо забезпечення якості дошкільної освіти України в умовах карантину

Поради для батьків від МОН та ЮНІСЕФ

Поради батькам дітей дошкільного віку з ОПП

Поради та вправи для дітей дошкільного віку від МОН

Як говорити про коронавірус з дітьми молодшого віку  

Як зменшити стрес та тривожність у дітей дошкільного віку