A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Як впровадити автономію та вести ефективний менеджмент у школах – презентовано посібник

Опубліковано 13 липня 2020 року о 17:32

Як ефективно впровадити у школах освітню, організаційну, кадрову і фінансову автономію та здійснювати ефективний менеджмент – про це йдеться у посібнику “Автономія як шлях до ефективного менеджменту школи” Шведсько-українського проєкту “Підтримка децентралізації в Україні”. Посібник було презентовано сьогодні, 13 липня 2020 року.

“Автономія закладів освіти дасть змогу підвищити рівень управління діяльністю закладу освіти, і як результат буде підвищено і ефективність надання освітніх послуг. Безумовно, автономія шкіл має комплексний характер і повинна включати в себе як академічну і організаційну складову, так і кадрову та фінансову. Для правильних кроків реалізації автономії закладів безперечно необхідна належна підготовка, і щонайважливіше – чітке виконання норм законодавства”, – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.

Посібник надає практичні рекомендації та дає відповіді на актуальні питання щодо того, як успішно реалізувати автономію в закладах освіти, самостійно ухвалювати рішення та впроваджувати сучасні методи освітнього менеджменту.

Розділи посібника присвячено академічній, організаційній, кадровій та фінансовій автономії, а також особливостям роботи піклувальних рад. Окремий розділ також надає інформацію про автономію шкіл у Польщі та інших європейських країнах, оскільки посібник розроблено зокрема й на основі міжнародного досвіду.

Видання стане у нагоді керівникам органів управління освітою місцевих рад, районних і обласних адміністрацій, фахівцям методичних служб та інститутів післядипломної педагогічної освіти.

Посібник підготовлено Шведсько-українським проєктом “Підтримка децентралізації в Україні”, що фінансується Шведським агентством міжнародного розвитку SIDA та впроваджується компанією SKL International.

Ознайомитись із посібником “Автономія як шлях до ефективного менеджменту школи” і завантажити його можна за посиланням.

Довідково.

Автономію закладів освіти, їхню самостійність і відповідальність у прийнятті рішень щодо освітніх, організаційних, фінансових, кадрових та інших питань визначає чинний Закон “Про освіту”.

Закон “Про повну загальну середню освіту” закріплює та розширює автономію закладів загальної середньої освіти та деталізує кожен із її видів – академічну, організаційну, кадрову та фінансову.

Зокрема, фінансова автономія надає більше можливостей для шкіл використовувати власні кошти на формування структури закладу та штатного розпису, встановлення доплат, надбавок, премій, оплату ремонтних робіт у закладі, оплату підвищення кваліфікації педпрацівників.

Педагогічна автономія довзоляє вчителю створювати програми, розробляти власну систему оцінювання та заохочення учня, підвищувати кваліфікацію за власним вибором та за кошт держави.

Нагадаємо, Уряд затвердив план проведення Року математичної освіти в Україні у 2020/2021 навчальному році. З-поміж запланованих заходів – обов’язкова державна підсумкова атестація у формі ЗНО з математики, забезпечення якісного вивчення математики, відкриття Музею науки.