A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Всеукраїнський форум «Україна 30. Освіта і наука»: популяризація науки як основа розвитку суспільства

Опубліковано 31 травня 2021 року о 19:56


Сьогодні, 31 травня 2021 року, розпочався Всеукраїнський форум «Україна 30. Освіта і наука» за участю Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета. Захід  триватиме в Києві до 2 червня.

Модератором секції «Суспільство знань та популяризація науки» була генеральний директор директорату науки та інновацій МОН Юлія Безвершенко.

«Суспільство знань – суспільство, де створення, поширення та використання знань є ключовим елементом його розвитку, розбудови та забезпечення добробуту громадян та розвитку економіки.  У цій сесії ми будемо говорити саме про поширення знань, розкриємо з колегами проблеми та перспективи розвитку суспільства знань в Україні майбутнього», – зазначила Юлія Безвершенко.

Як зауважив ректор Київського національного університету імені Тараса Шевченка Володимир Бугров, сьогодні потрібно популяризувати науковий світогляд через школу, щоб отримати якісно підготовленого вступника до закладу вищої освіти.

Також він наголосив, що пропагування наукового світу має відбуватися і через літературу, і через медіасвіт, що є основою безпеки держави.

Про головну мету центрів науки розповів заступник директора НЦ «Мала академія наук України» з міжнародних відносин Євген Кудрявець.

«Головна мета центрів науки, (ми їх називаємо музеями науки) – це відкрити для молоді науку та безпосередньо надати можливість зацікавитися тими чи іншими науковими явищами, які є навколо нас», – зазначив Євген Кудрявець.

Він нагадав, що 3 жовтня 2020 року у місті Києві було відкрито Музей науки. Головне завдання, якого дати розуміння як відбуваються ті чи інші процеси у науці.

«Я свідомо використовую слова "відкрити" і "зацікавити", а не просто "популяризувати", тому що головне завдання – не просто показати науку. Головне завдання – щоб кожен, хто відвідає центри (а це і діти, і дорослі), міг зрозуміти, як це відбувається, зрозуміти, що йому подобається й іноді, навіть зрозуміти, що тобі не подобається, тому що потім, свідомо обираючи, можна згадати: мені це не сподобалось, є вже певне розуміння», – зазначив Євген Кудрявець.

Він підкреслив, що Музей науки входить до Світових центрів науки, і саме тут кожен може відкрити свій науковий потенціал.

«Інтелектуальний потенціал, який має наша країна, потужні наукові школи, люди є тим, що дає нам підстави вважати: Україна може і має амбіцію розбудувати суспільство знань тут. Завдання, яке стоїть перед нами на наступні 30 років, – будувати це суспільство знань», – підкреслила Юлія Безвершенко.

Переможниця номінації «Technology» хакатону NASA Space Apps Challenge Олена Компанієць наголосила, що на формування наукового світогляду в дитини важливу роль відіграє середовище, в якому вона зростає. Тобто це батьки та сім'я. Якщо батьки цікавляться різними темами, то вони хочуть дитині розповісти щось цікаве. Дитина буде все це схоплювати й розвиватися разом зі своїми батьками. Крім середовища, в якому зростає дитина, також неймовірно велику роль відіграють викладачі.

Сприяння друку спеціальної наукової літератури в Україні – один із ключових компонентів популяризації науки та сприяння розвитку суспільства знань. Про це повідомив директор видавництва «Саміт-книга»  Іван Степурін, який акцентував увагу на опублікуванні невідомих наукових авторів та передових наукових ідей.

Про роботу центрів інтерактивної науки розповів CEO Фінського наукового центру Мікко Міллікоскі.

«Центри інтерактивних знань, інтерактивної науки створюють глобальний рух. За останні приблизно 50 років ідея наукових центрів стала глобальним величезним рухом. У нас понад 3 тисячі таких наукових центрів у всьому світі, і я запрошую Україну до нашої спільноти. Ці центри науки дуже успішні в тому, що вони надихають аудиторію. Ми можемо сказати, що разом з іншими типами музеїв вони покращують наше благополуччя, але в основному вони впливають на вибір кар'єри серед молоді. Це стосується й ставлення батьків до дітей, які допомагають їм зрозуміти, яким може бути майбутнє через науку», – зазначив Міллікоскі.

Нагадаємо, Україна та ЄС обговорили стан і перспективи реформування освіти і науки.