A-
A+
Пошук
Пошук офіційних документів
Шукайте накази Міністерства та інші законодавчі акти в галузі освіти та науки

Уряд визначив, як діти з особливими освітніми потребами навчатимуться в позашкіллі – тепер правила організації інклюзивних груп є для всіх рівнів освіти

Опубліковано 21 серпня 2019 року о 14:07

Як зарахувати дитину з особливими освітніми потребами в позашкільний заклад і створити умови для її розвитку – Кабмін визначив відповідний Порядок. Рішення було ухвалено сьогодні, 21 серпня 2019 року, під час засідання Уряду.

«Прийнята постанова вперше в Україні встановлює чіткі правила, як організувати інклюзивне навчання в позашкіллі. У документі ми прописали всі необхідні кроки – від того, що робити батькам для зарахування дитини, до дій адміністрації закладу та його засновників. Це дуже важливо, адже наша мета – розвивати інклюзію в різних закладах освіти. Раніше такі ж порядки вже були затверджені для дитсадків, шкіл, профтехів та вишів. Тобто відсьогодні правила організації інклюзії вже є для всіх рівнів освіти», зазначив перший заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей.

Так, щоб дитину з особливими освітніми потребами зарахували до позашкільного закладу, її батькам або законним представникам треба подати відповідну заяву. До неї необхідно додати документи, які підтверджують наявність ООП (висновок ІРЦ, індивідуальна програма реабілітації особи з інвалідністю).

Відтак керівник закладу зобов’язаний створити інклюзивну групу. Він також має сформувати команду психолого-педагогічного супроводу, до якої входять педагогічні працівники, адміністрація закладу та за потреби інші спеціалісти. Ця команда працює над розробкою індивідуального навчального плану разом із дитиною з особливими освітніми потребами та її батьками.

Важливо, що для старту роботи інклюзивної групи заклад позашкільної освіти має відповідати таким вимогам:

- архітектурна доступність будівель, приміщень та прилеглої території;

- підтримка принципів універсального дизайну в сфері освіти;

- відповідна матеріально-технічна та навчально-методична база.

Їх мають забезпечити адміністрація та засновники закладу.

Нагадуємо, що в липні набрав чинності порядок про відкриття інклюзивних груп у виші чи закладі профосвіти, а у червні – про створення інклюзивних груп у дошкіллі. Ще раніше, 2017 року, Уряд затвердив правила, як функціонуватимуть  інклюзивні класи у закладах загальної середньої освіти.