Міністерство освіти і науки України спільно з Українським інститутом розвитку освіти за підтримки Групи Світового банку проводить дослідження надавачів послуг з підготовки педагогічних працівників в Україні – Training Assessment Project (TAP).
Метою ТАР є збір якісної інформації про заклади освіти, установи, організації всіх форм власності у складі сформованої вибірки дослідження, які здійснюють підготовку майбутніх учителів та надають послуги з підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Інструменти дослідження спрямовані на збір даних та інформації щодо:
- управлінських практик та умов роботи надавачів освітніх послуг, підходів до ухвалення управлінських рішень на підставі даних;
- стратегічного планування та управління, фінансової стійкості, узгодженості політик та освітніх програм з національними політиками й стандартами;
- підходів до надання освітніх послуг, розроблення освітніх програм та навчальних планів;
- політики навчання та викладання;
- діяльності освітніх установ в умовах пандемії COVID-19 та планування діяльності в умовах майбутньої невизначеності та надзвичайних ситуацій.
Дослідження включає два основні етапи. Перший – заповнення до 22 квітня 2021 року форми, яку отримали відібрані інститути післядипломної педагогічної освіти, заклади освіти, що здійснюють підготовку педагогічних фахівців та організації й установи з професійного розвитку викладачів. На другому етапі буде проведено інтерв’ю з представником освітньої установи.
Виконавцем дослідження в Україні є Київський міжнародний інститут соціології (КМІС), який звертається до освітніх установ, що включені до вибірки ТАР.
Контактні особи від КМІС:
Наталія Харченко (nat.kharchenko@gmail.com, +380504300063),
Ліана Новікова (novikova.liana@gmail.com, +3809349707640).
Насамкінець дослідження кожна освітня установа-учасниця отримає спеціальний звіт з результатами, рекомендаціями та пропозиціями щодо підвищення ефективності діяльності в розрізі ключових аспектів дослідження.
Загальнонаціональний аналітичний звіт щодо системи підготовки педагогічних працівників в Україні та база даних дослідження стануть важливим джерелом даних для формування доказової освітньої політики щодо підготовки та професійного розвитку, мотивації педагогічних працівників у контексті імплементації реформи «Нова українська школа» та інших реформ у сфері освіти.
Довідково.
У 2019 році за пропозицією Світового банку МОН долучилося до міжнародного проєкту вивчення інституційного забезпечення та якості надання освітніх послуг – Training Assessment Project (ТАР). В Україні ТАР охоплює два напрями: підготовка майбутніх вчителів та аналіз програм професійного розвитку педагогічних працівників. Дослідження включає онлайн-опитувальник щодо інституційної та організаційної інформації про освітню установу та структуроване інтерв’ю з її представником.